Business Internaţional

Ce se întâmplă cu contul de Facebook dacă timp de două zile ”dai like” la toate postările pe care le vezi

Ce se întâmplă cu contul de Facebook dacă timp de...

Autor: Ştefan Stan

16.08.2014, 12:53 10159

Un jurnalist american a decis să apese butonul de ”Like” la toate postările pe care le vedea pe fluxul de noutăţi de pe Facebook timp de 48 de ore, pentru a vedea în final ce se schimbă pe contul său de pe cea mai mare reţea de socializare. După numai două zile, ”news feed-ul” nu mai conţinea nici o persoană, ci numai branduri, reclame şi pagini oficiale, scrie Wired.

”Am Apreciat pe Facebook toate postările pe care le-am văzut, timp de două zile, chiar şi cele care nu îmi plăceau deloc. Am decis să văd cum se va schimba conţinutul pe care mi-l prezintă Facebook după această campanie”, a spus Mat Honan.

Facebook foloseşte algoritmi complecşi pentru a decide ce apare pe fluxul de noutăţi al fiecărui cont în parte. Conţinutul prezentat nu este haotic şi nici nu sunt postate toate actualizările făcute de prieteni.

“Am început să "Apreciez" fiecare pagină şi fiecare postare pe care o vedeam, chiar dacă nu îmi plăceau. Problema este că după ce dai Like unei postări, alte patru similare sunt recomandate, iar fiecare dintre acestea este înlocuită instant dacă apăs butonul de like”, a spus Mat. „Uneori, postările pe Facebook sunt foarte ciudate. Spre exemplu, o prietenă care are un copil a încărcat o imagine cu fiul ei care se lovise la joacă. A trebuit să dau like şi la aceasta”, a adăugat el.

La scurt timp după ce a început acest experiment, jurnalistul american a realizat că fluxul de noutăţi de pe Facebook a început să arate diferit şi să prezinte un alt conţinut.

”La doar câteva ore după ce am început să Apreciez toate postările, nu mai exista nicio persoană în News Feed-ul de pe Facebook. Toate actualizările pe care le primeam erau de la branduri, reclame şi pagini oficiale”, a spus el.

”De asemenea, am fost şocat să văd cât de diferit arăta profilul de pe desktop şi de pe mobil. Facebook-ul de pe mobil era aproape integral devotat conţinutului postat de personae reale, prieteni, în timp ce cel de pe calculator – desktop, îmi oferea ”oportunitatea” să interacţionez cu branduri şi reclame”, a adăugat Honan.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO