Business Internaţional

Ce probleme mai au nemţii: carnea devine din ce în ce mai ieftină, dar fermierii şi ecologiştii sunt nemulţumiţi. Se propune majorarea taxei de comercializare pe carnea ieftină de la 7% la 19%

Ce probleme mai au nemţii: carnea devine din ce în ce...

Autor: Catalina Apostoiu

04.02.2020, 00:03 718

Carnea se ieftineşte din ce în ce mai mult în Germania, iar, deşi clienţii au de câştigat de pe urma acestei tendinţe, fermierii şi ecologiştii sunt nemulţumiţi de preţurile reduse practicate de supermarketuri, scrie Deutsche Welle. Guvernul vrea să poarte discuţii cu fermierii şi retailerii.

În ultimele luni, protestele unor fermieri împotriva noilor legi din domeniul protecţiei mediului şi a politicilor de preţuri ale marilor discounteri alimentari germani au atras atenţia ministrului german al alimentelor şi agriculturii Julia Klockner.

Aceasta a declarat că vrea să-i ajute pe fermierii care se simt din ce în ce mai dezavantajaţi de preţurile de dumping existente la mari lanţuri de discount ca Aldi, Lidl, Netto şi Penny.

Problema nu este una nouă, iar din acest motiv Klockner vrea să transfere reglementările UE menite să diminueze competiţia nedreaptă şi preţurile de dumping în legislaţia germană, o măsură căreia discounterii i se opun fervent.

Discuţiile viitoare se vor concentra pe problema „stabilirii unor preţuri adecvate pentru alimente de calitate pe piaţa germană“, potrivit purtătorului de cuvânt al guvernului german Steffen Seibert.

Marea întrebare este cum poate fi acest lucru realizat. Cele mai mari patru lanţuri de supermarketuri din Germania domină piaţa, reprezentând 85% din piaţa de alimente, iar 70% din carnea pe care o comercializează este oferită la discount, sporind presiunea pe producători.

Apetitul nemţilor pentru carne se menţine la cote ridicate. Aceştia au devorat aproape 30 de milioane de porci, vaci, oi şi capre numai în primele 6 luni ale anului trecut, peste media internaţională. Consumatorii s-au obişnuit de asemenea cu carnea ieftină oferite de masivele supermarketuri de discount germane. În medie, deşi nemţii consumă mai multe alimente, aceştia cheltuiesc din ce în ce mai puţin pe ele în fiecare an comparativ cu vecinii lor europeni.

Există bineînţeles producători de carne şi businessuri cu o abordare diferită. Acestea vând unei clientele specifice, una care pune mare preţ pe alimentele de calitate şi este dispusă să plătească mai mult. Din păcate, spune reprezentantul unui astfel de business, lobby-ul industriei de carne este atât de puternic, încât interesele acesteia sunt reprezentate, şi nu cele ale unor astfel de afaceri.

O solicitare analizată în prezent este cea privitoare la majorarea taxei de comercializare pe carnea ieftină de la 7% la 19%. Specialiştii estimează că această măsură ar urma să genereze venituri de aproximativ 3,5 miliarde de euro, bani care ar putea fi investiţi în îmbunătăţirea condiţiilor de creştere a animalelor.

Grupul de mediu Greenpeace a cerut de asemenea introducerea unei taxe pe bunăstarea animalelor, producătorii organici cu practici prietenoase cu animalele urmând să fie scutiţi de plata acesteia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO