Business Internaţional

Ce plănuieşte Facebook? După ce a zdrobit estimările de câştiguri pentru al treilea trimestru, acţiunile gigantului au scăzut cu două procente după ce a anunţat costuri suplimentare în 2018

Ce plănuieşte Facebook? După ce a zdrobit estimările...

Autor: Alex Ciutacu

02.11.2017, 16:26 340

Facebook a raportat, pentru al treilea trimestru, câştiguri şi vânzări care au depăşit aşteptările Wall Street-ului, dar acţiunile companiei au scăzut după anunţul conform căruia costurile operaţionale din 2018 vor creşte cu aproximativ 60%, mai rapid decât câştigurile estimate pentru 2018, potrivit CNBC.

După ce au fost tranzacţionate la valoarea de 185 de dolari per acţiune după raportul care dezvăluia câştigurile ridicate, valoarea a scăzut cu două procente, la aproape 179 de dolari per acţiune, după ce compania a anunţat creşterea costurilor în anul următor.

La momentul redactării acestui material valoarea acţiunilor Facebook se situa la 178,33 de dolari per acţiune.

Anul acesta acţiunile Facebook au crescut cu peste 50%.

Câştigul per acţiune era estimat la 1.28 de dolari dar valoarea înregistrată a fost de 1.59 de dolari.

Veniturile înregistrate în al treilea trimestru sunt de 10.3 miliarde de dolari, mult mai mari faţă de estimarea de 9.84 miliarde de dolari. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut Facebook a înregistrat o creştere în venituri cu 47%.

Mark Zuckerberg a avertizat că protejarea website-ului de cei care vor să răspândească fake news şi discursul urii va creşte costurile operaţionale.

„Suntem foarte serioşi cu privire la prevenirea abuzurilor pe platforma noastră. Investim atât de mult în securitate încât va avea impact asupra profitabilităţii”, spune Zuckerberg.

În cadrul conferinţei pentru anunţarea rezultatelor trimestriale, acesta a adăugat că protejarea comunităţii Facebook este „mult mai importantă” decât creşterea profiturilor.

De asemenea, compania a anunţat că va dubla, până la sfârşitul anului, numărul de angajaţi care se ocupă cu eliminarea conţinuturilor de tip fake news sau de tip discursul urii de pe site, şi va ajunge să dedice 20.000 de oameni pentru această sarcină.

CFO-ul David Wehner a spus în aceeaşi conferinţă că în 2018 vor creşte costurile operaţionale în mod semnificativ încât compania plăteşte pentru securitate sporită şi conţinut original.

Mare parte din creştere vine din advertising. COO-ul Facebook, Sheryl Sandberg a spus în cadrul conferinţei că Facebook are acum mai mult de şase milioane de advertiseri, în timp ce serviciul Instagram are peste două milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO