Business Internaţional

Ce este Mollie, startup-ul de plăţi care a devenit al treilea cel mai mare fintech din Europa: Proiectul cu origini olandeze este evaluat la 6,5 miliarde de dolari

Ce este Mollie, startup-ul de plăţi care a devenit al...

Autor: Alex Ciutacu

22.06.2021, 13:59 516

Startup-ul de plăţi Mollie a devenit unul dintre cele mai mari fintech-uri din Europa, în contextul în care compania era relativ necunoscută înainte de pandemia de Covid-19, potrivit CNBC.

Procesatorul de plăţi online lansat din Amsterdam a devenit „unicorn” în septembrie 2020, întrucât antreprenorul olandez Adriaan Mol a fondat compania încă din 2004.

Săptămâna aceasta, Mollie a anunţat că a atras o rundă de finanţare de 800 de milioane de dolari, în urma căreia startup-ul a fost evaluat la 6,5 miliarde de dolari. Astfel, Mollie a devenit al treilea cel mai mare unicorn fintech din Europa, conform datelor CB Insights

Fondatorul Mollie a explicat că această companie a început ca un business de mesagerie, însă a pivotat ulterior spre plăţi.

Shane Happach, actualul CEO al Mollie, a declarat că startup-ul a optat pentru o creştere organică timp de mai mulţi ani, înainte de a atrage în 2019 prima finanţare externă. Un an mai târziu, Mollie atrăgea o rundă de 100 de milioane de dolari, condusă de investitorul TCV.

„Încercăm să construim o companie de 100 de miliarde de dolari. Ştim că durează mult timp şi că va necesita capital”, a subliniat Happach.

Cea mai recentă rundă de finanţare a Mollie a fost condusă de o divzie a gigantului Blackstone, iar ceilalţi inestitori au fost EQT, General Atlantic, HMI Capital şi Alkeon Capital.

Săptămâna trecută, preşedintele francez Emmanuel Macron a spus că speră ca Europa să producă cel puţin 10 companii de 100 de miliarde de dolari până în 2030. Startup-urile europene au atras 45,9 miliarde de euro până acum în 2021, conform datelor Dealroom.

„Această rundă de finanţre scoate în evidenţă încrederea pe care o are Blackstone în Europa în ceea ce priveşte potenţialul de creştere”, au declarat reprezentanţii Blackstone.

În cazul Mollie, compania a anunţat că este deja profitabilă şi plănuieşte să utilizeze fondurile atrase pentru a se extinde la nivel internaţional, atât în Europa , cât şi în regiuni precum Asia şi America Latină. Startup-ul are 480 de angajaţi şi vrea să ajungă până la 780 în următoarele luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO