Business Internaţional

Cât de sănătoase sunt şedinţele pentru o companie? Sfaturi de la câţiva dintre cei mai importanţi manageri din lume. Galerie foto

    COO-ul Facebook, Sheryl Sandberg, îşi respectă cu stricteţe agenda

Sfaturi de la câţiva dintre cei mai importanţi manageri din lume

Autor: Luciana Georgescu

27.04.2014, 13:50 3408

Stabilirea unei agende, pregătirea angajaţilor sau şedinţele individuale cu fiecare membru al companiei sunt doar câteva dintre sfaturile pe care executivii americani de top le-au propus, astfel încât companiile să organizeze şedinţe cât mai eficiente, scrie Business Insider.

Propunerile vin în contextul în care peste 11 milioane de şedinţe au loc în SUA în fiecare zi. În cazul şedinţelor neproductive, o companie poate întregistra pierderi anuale de până la 37 miliarde de dolari (26,8 miliarde de euro).

  1. COO-ul Facebook, Sheryl Sandberg, îşi respectă cu stricteţe agenda

Sandberg pregăteşte întotdeauna o listă cu ideile cheie care trebuie discutate pe parcursul fiecărei şedinţe.

“(Sandberg) le însemnează pe rând, iar în momentul în care toate subiectele sunt dezbătute, rupe pagina şi trece mai departe”, potrivit publicaţiei Fortune. “Dacă toate ideile sunt discute în 10 minute, şedinţa ia sfârşit chiar dacă timpul alocat era de o oră”.

  1. CEO-ul Tesla, Elon Musk, le cere angajaţilor să vină la şedinţă “super” pregătiţi

Musk stabileşte standarde foarte ridicate, fiind recunoscut pentru concedierea angajaţilor care nu au respectat termenele limită.

“Când ne întâlnim cu Elon, venim pregătiţi. Dacă îţi adresează o întrebare la care nu ştii să răspunzi ... ei bine, mult noroc!”, a declarat un angajat care a preferat să se păstreze în anonimat.

  1. Fostul CEO Apple preferă şedinţele restrânse

Jobs nu suporta şedinţele mari. În cadrul unei întâlniri cu agenţia de publicitate a companiei Apple, Jobs a rugat politicos o angajată, care în mod normal nu lua parte la astfel de şedinţe, să se retragă din sală.

Fondatorul Apple a aplicat aceeaşi strategie, în momentul în care preşedintele Obama l-a invitat să ia parte la o întâlnire a specialiştilor în domeniul IT. Jobs a refuzat, pe motiv că lista participanţilor este deja prea lungă.

  1. CEO-ul Google, Larry Page: “Nimeni nu trebuie să aştepte o şedinţă pentru a lua decizii”

În 2011, când a preluat funcţia de CEO la Google, Page a trimis un email către toţi angajaţii din companie, cu titlul: Cum să conduci şedinţele într-un mod productiv. Page a subliniat faptul că un moderator ar trebui ales de la bun început, însă înainte de a ajunge în acel punct trebuie stabilit dacă într-adevăr este nevoie de organizarea unei şedinţe.

“Nimeni nu trebuie să aştepte o şedinţă pentru a lua decizii. Dacă o întâlnire se cere pentru a lua o anumită decizie, atunci şedinţa ar trebui programată urgent”.

  1. CEO-ul Nike, Mark Parker, îşi construieşte de fiecare dată schiţe

Parker conduce compania producătoare de articole sportive, însă are şi rol de designer. În cadrul fiecărei şedinţe, Parker prezintă schiţe pentru noile produse.

Schiţele contribuie la simplificarea procesului de brainstorming. “Ma gândesc foarte des la stabilirea unui echilibru între designul dorit şi nevoile companiei. Trebuie să luăm în considerare echilibrul global, pentru a fi o companie de succes”, a declarat Parker.

  1. CEO-ul Yelp, Jeremy Stoppelman, se întâlneşte cu fiecare angajat în parte

“Uneori mă simt de parcă aş fi psihologul companiei, dar este necesar să ascult problemele angajaţilor (personale şi profesionale), pentru a asigura buna funcţionare a organizaţiei ”, a declarat Stoppelman.

  1. CEO-ul Yahoo, Marissa Mayer, examinează cu atenţie fiecare idee

Strategiile managerilor de produs sau ale designerilor sunt examinate cu atenţie de executivii, ale căror strategii presupun o serie de întrebări standard precum:

Care a fost metoda de cercetare?

Care este metodologia de cercetare?

Cum vrei să susţii această idee?

  1. CEO-ul Evernote, Phil Libin, aduce la şedinţe angajaţi cu potenţial

În cadrul fiecărei şedinţe organizate la Evernote, va lua parte un angajat care are un domeniu de specialitate diferit, cu scopul de a explora alte părţi ale companiei. Această oportunitate este oferită în baza unui program organizat la nivel intern. 

“Angajaţii nu sunt aduşi pe postul de spectatori. Au voie să adreseze întrebări şi să vorbească”, a declarat Libin.

CEO-ul Evernote a preluat ideea de la un prieten care a lucrat pe un submarin nuclear. Ofiţerul unei astfel de nave trebuie să fie capabil să îndeplinească atribuţiile oricărui coleg care lucrează la bord.

  1. CEO-ul Amazon, Jeff Bezos, este adeptul discuţiilor aprinse

Cei care lucrează la Amazon ar trebui să fie obişnuiţi cu conflictele. Bezos şi-a câştigat renumele pentru că nu suportă “coeziunea socială”. De altfel unul dintre principiile lui spune că:

“Liderii sunt obligaţi să pună sub semnul întrebării anumite decizii, în momentul în care sunt în dezacord, chiar dacă această situaţie este incomodă şi obositoare. Liderii au propriile convingeri şi sunt stăruitori. Ei nu fac compromisuri pentru coeziunea socială. În momentul în care o decizie este luată, liderii îşi asumă anumite obligaţii”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO