Business Internaţional

Cat castiga echipele de la producatorii de echipament sportiv

07.06.2010, 23:06 20

Campionatul Mondial de Fotbal este un adevarat camp de luptapentru companiile de echipament sportiv, care din pozitia desponsori asteapta sa castige milioane de dolari din vanzarile detricouri si obiecte promotionale si sa isi consolideze sausporeasca popularitatea. Tricourile a 12 dintre cele 32 de echipeprezente la Campionatul Mondial - printre care Argentina, Franta,Germania, Spania si gazda Africa de Sud - vor purta logo-ul Adidas.Grupul are o prezenta ceva mai buna decat a competitorului Nike si,spre deosebire de acesta din urma, este de asemenea sponsoruloficial al evenimentului, scrie The New York Times. Nike a reusitinsa sa adune in portofoliul sau unele dintre cele mai titrateechipe. Acordul intre Anglia si Umbro, pe care Nike il mentine cabrand separat, este cel mai profitabil din fotbalul international,fiind evaluat la 34 mil. euro pe an, potrivit firmei de cercetareSport+Markt. Pe pozitia secunda sta acordul Nike cu Brazilia, acarui valoare este de 22 mil. euro pe an. Nike este posibil sa isifi consolidat pozitia pentru Cupa din 2014, dupa ce a semnat cuFranta un acord pe sapte ani. Puma cheltuie in acest an 30 mil.euro pentru a sponsoriza echipele de la Cupa Mondiala, in timp ceNike si Umbro scot din buzunat 104 mil. euro, iar Adidas 85milioane, conform Sport+Markt. Logo-urile producatorilor deechipamente sunt singurele care pot aparea pe tricourilejucatorilor. In cazul echipelor de club este permisa afisarea sialtor sponsori, precum producatori de electronice sau auto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO