Business Internaţional

Care este numărul optim de ore care trebuie dormite în fiecare noapte?

Experiţii recomandă între şapte şi opt ore de somn pe noapte, însă noi studii arată că valorile ar putea varia în funcţie de mai mulţi factori, scrie The Wall Street Journal.

O serie de studii arată că şapte ore este numărul optim de ore, şi nu opt, aşa cum s-a crezut o perioadă lungă de timp, însă mulţi doctori se îndoiesc de această concluzie.

Alte studii dezvăluie că o persoană care sare chiar şi peste 20 de minute de somn, din numărul optim recomandat, va avea probleme de performanţă şi memorie,  în ziua următoare. Pe de altă parte, dormitul în exces este asociat cu boli precum diabet, obezitate şi probleme cardiovasculare, care pot conduce la o rată mai mare a mortalităţii.

“Cea mai mică rată a mortalităţii a fost înregistrată pentru persoanele care dorm şapte ore pe noapte”, a spus Shawn Youngstedt, profesor la Universitatea Phoenix din Arizona.

Centrul pentru prevenţia şi controlul bolilor încearcă să organizeze un comitet al medicilor specialişti din domeniu pentru a conduce noi cercetări, în baza cărora să dezvolte recomandări noi până în 2015.

Daniel F. Kripke, un profesor de psihiatrie la Universitatea California San Diego, a colectat pe parcursul a şase ani informaţii despre 1,1 milioane de persoane, care au luat parte la un  studiu despre cancer. Persoanele care au declarat că dorm între 6 şi 7 ore pe noapte au avut o rată mai mică a mortalităţii decât cele cu intervale mai scurte sau mai lungi de somn.

Într-un alt studiu publicat în 2011, Kripke a găsit un număr şi mai mare de dovezi care susţin ipoteza conform căreia numărul optim de ore de somn pe noapte este sub opt.  Cercetătorii au urmărit obiceiurile a 450 de persoane în vârstă, folosind dispozitive amplasate pe încheietură timp de o săptămână. Zece ani mai târziu, aceiaşi cercetători au descoperit că persoanele care au dormit  mai puţin de cinci ori sau mai mult de 6,5 ore au avut o rată mai mare a mortalităţii.

“Cea mai mare problemă a acestor studii este că oferă informaţii bune despre asociere, dar nu şi despre cauze”, a declarat Timothy Morgenthaler, preşedintele Academiei Americane pentru medicina somnului.

Doctorul Morgenthaler îşi sfătuieşte pacienţii să doarmă între şapte şi opt ore pe noapte, însă fiecare persoană trebuie să îşi identifice cantitatea optimă de somn, în funcţie de caracteristici genetice şi culturale.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.