Business Internaţional

Când se vor mai tempera presiunile asupra lanţurilor de aprovizionare?

Tarek A. Robbiati, director financiar al Hewlett Packard Enterprise: Constrângerile legate de lanţurile de aprovizionare vor persista până în a doua jumătate a anului 2022.

Tarek A. Robbiati, director financiar al Hewlett Packard Enterprise: Constrângerile legate de lanţurile de aprovizionare vor persista până în a doua jumătate a anului 2022.

Autor: Catalina Apostoiu

09.11.2021, 00:05 459

Este o întrebare vitală pentru retaileri şi producători, care-şi croiesc strategiile privind cheltuielile, achiziţiile şi producţia pentru anul viitor. Comentariile executivilor corporate şi interviurile cu experţi în logistică sugerează că aşteptările privind diminuarea problemelor existente la nivelul lanţurilor de aprovizionare sunt împinse către sfâşitul anului 2022 şi chiar dincolo de acest an. Analiştii ING consideră la rândul lor că cele mai semnificative probleme vor avea legătură cu transportul, semiconductorilor, criza de containere urmând să provoace perturbări mai ample în SUA, în timp ce penuriile de semi­conductori vor avea un impact mai mare în Europa. Aceştia estimează că problemele legate de lanţurile de aprovizionare vor persista în mare parte a anului viitor.

„Constrângerile legate de lanţurile de aprovizionare vor persista până în a doua jumătate a anului 2022“, estimează Tarek A. Robbiati, director financiar al Hewlett Packard Enterprise, potrivit The Wall Street Journal.

Ford Motor încearcă să se asigure că dispune de surse multiple pentru componente, potrivit lui Hau Thai-Tang, director de operaţiuni în cadrul companiei.

Specialiştii în logistică arată că din cauza interconectivităţii lanţurilor de apro­viz­io­nare nu există o soluţie rapidă pentru reluarea fluxului constant de bunuri la nivelul eco­nomiei mondiale.

Lisa Ellram, pro­fesor la Miami Univer­sity Farmer School of Business, susţine că lanţurile de apro­vizio­nare ar putea redeveni ope­raţionale până în toamna anului viitor. Însă din cauza menţinerii posibilităţii unor închideri şi alte efecte ale pandemiei, coronavirusul reprezintă cel mai mare risc.

În acest moment, industria se confruntă cu cele mai ample blocaje ale lanţurilor de aprovizionare şi penurii la nivel global.

Acest lucru face ca firmele îngrijorate să-şi accelereze achiziţiile, exacerbând problema de la nivelul lanţurilor de aprovizionare, rezultând în ample presiuni asupra preţurilor printre altele, remarcă analiştii ING.

Cererea mondială pentru bunuri rămâne ridicată, iar din perspectiva sărbătorilor ce vin, presiunile se vor menţine. În plus, penuriile fac ca oamenii şi consumatorii să-şi facă rezerve, ducând la cerere în exces şi presiuni sporite asupra lanţurilor de aprovizionare.

Factorii care ar pleda pentru o detensionare pe termen scurt sunt încă limitaţi şi de aceea tensiunile de la nivelul lanţurilor de aprovizionare vor persista în cea mai mare parte a anului viitor, susţin analiştii ING.

Situaţia din industria vopselurilor evidenţiază profunzimea crizei lanţurilor de aprovizionare, notează Financial Times.

Complexitatea lanţului de aprovizionare în cazul vopselei, unul dintre cele mai utilizate produse industriale, face din aceasta o materia primă ideală pentru ilustrarea adâncimii crizei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO