Business Internaţional

Bilanţul economic al Euro 2012: Traficul aerian aproape s-a dublat în Polonia, dar în Ucraina numărul vizitatorilor a crescut cu doar 11%

Foto Genya Savilov

Autor: Ioana Nita

26.06.2012, 00:03 582

În primele două săptămâni ale Campiona­tu­lui European de Fotbal 2012, care a început pe 8 iunie, traficul pe aeroporturile din Polonia a crescut cu 80%, conform datelor fur­ni­zate de Serviciul polonez de Navigare Aeri­ană, iar Ucraina a fost vizitată de patru milioa­ne de turişti străini, cu 11% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, scrie presa internaţională.

Aeroportul din Varşovia estimează că pe durata turneului de fotbal va încasa venituri suplimentare de 2-2,5 milioane zloţi (468.000-586.000 euro), iar aeroporturile din celelalte ora­şe-gazdă ale campionatului, Cracovia, Wroclaw, Poznan şi Gdansk, se aşteaptă la ve­ni­turi adiţionale de câte 650.000 zloţi (152.462 euro) fiecare, potrivit The Warsaw Voice. Cele mai aglomerate aeroporturi poloneze sunt cele re­gio­nale. Pe aerodromul din Gdansk traficul a cres­cut cu 80% între 8 şi 19 iunie, iar în cele din Poznan şi Wroclaw cu 60%, respectiv 50%.

Turiştii şi suporterii sosiţi în capitala Poloniei pentru a urmări meciurile Euro 2012 vor cheltui, probabil, aproximativ 200 milioane zloţi (46,9 milioane euro), iar cei care vor vizita oraşul Gdansk de pe coasta baltică vor cheltui între 50 şi 55 milioane zloţi (11,7 - 12,9 milioane euro), scrie publicaţia Dziennik Gazeta Prawna.

În cazul Ucrainei, în primele două săp­tămâni ale evenimentului fotbalistic au trecut graniţele ţării peste 800 de aeronave, 520 de autocare şi 150 de trenuri care au transportat suporterii echipelor de fotbal care participă la Euro 2012, scrie Xinhua.

"Începând cu data de 5 iunie, aproximativ 860.000 de vehicule au tranzitat punctele vamale ucrainene, cu 12% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut", notează Serviciul de Frontieră din Ucraina.

Peste 1.200 de grupuri organizate de supor­teri au sosit în Ucraina cu scopul de a lua parte la campionatul Euro 2012 şi, potrivit Asociaţiei de Comerţ din Ucraina, centrele comerciale din ţară sunt pline de turişti străini, vânzările în oraşele-gazdă ale Euro 2012 crescând cu 6% de la debutul campionatului.

Ucraina are ca ţintă venituri de aproximativ 1,5 miliarde de dolari din turism pe durata desfăşurării turneului de fotbal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO