Business Internaţional

Big Brother in varianta panou publicitar

19.08.2003, 00:00 15



Grupul olandez de informatii de afaceri VNU accelereaza testarea unei noi tehnologii care va permite advertiserilor care-si fac publicitate prin panouri outdoor un acces fara precedent la informatii referitoare la rutele de deplasare ale clientilor potentiali.



Nielsen Media Research (NMR), divizia americana de masurare a impactului media, a conceput un mecanism care poate detecta modul in care clientii potentiali isi schimba rutele de transport, si care poate corela aceste informatii cu amplasarea panourilor de outdoor in cadrul campaniilor publicitare.



Tehnologia de monitorizare a publicitatii outdoor include o instalatie de marimea unei telefon celular care utilizeaza tehnologie GPS (global positioning technology) pentru a depista si inregistra obieciurile de deplasare ale celor care se ofera voluntari pentru a participa la studiu. Apoi, informatiile sunt corelate cu baza de date NMR, si cu harta panourilor outdoor din Statele Unite. Tehnologia dezvoltata de Nielsen mai ofera si alte informatii vitale pentru ajustarea eficienta a unei campanii de publicitate, precum varsta si sexul publicului vizat.



Noua tehnologie de monitorizare este in prezent testata in Africa de Sud si va fi introdusa sub forma de proiect pilot in Chicago, peste cateva luni.



"Acest mecanism va oferi o perspectiva fara precedent asupra sectorului de outdoor" spune Susan Whiting, presedintele NMR. Whiting a mai precizat ca noul mecanism face parte din cea mai ambitioasa extindere a companiei pe care a vazut-o in cei 25 de ani petrecuti la Nielsen.



Nielsen Media Research monitorizeaza in prezent obiceiurile de vizionare a programelor de televiziune a peste jumatate din populatia lumii, deservind peste 30din cele mai importante piete de advertising si ofera informatii referitoare la circa 85% din cheltuielile totale ale industriei publicitatii. Compania este in plin proces de extindere a operatiunilor sale de monitorizare a audientei TV din Statele Unite pentru a integra mai multe locuinte si orase in noile sale tehnologii. Nielsen a mai anuntat recent o extindere de proportii a operatiunilor sale in China, una dintre putinele piete unde bugetele alocate publicitatii sunt in crestere. Cea mai mare piata de publicitate outdoor din lume este cea din Statele Unite, cu un buget total de circa 5 miliarde dolari anual, conform estimarilor NMR.
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO