Business Internaţional

Barclays, una dintre cele mai mari bănci europene, a primit o amendă de 29 de milioane de euro pentru modul în care şi-a tratat clienţii aflaţi în dificultate

Barclays, una dintre cele mai mari bănci europene, a...

Autor: Eduard Ivanovici

19.12.2020, 22:05 194

Barclays, a doua cea mai mare bancă din Regatul Unit, a primit o amendă de 26 de milioane de lire (aproape 29 de milioane de euro) pentru „proasta tratare” a clienţilor care au întâmpinat dificultăţi financiare după ce au primit un credit, anunţă Financial Times.

FCA, autoritatea de supraveghere financiară din Marea Britanie, a luat în vizor perioada cuprinsă între 2014 şi 2018, declarând că Barclays a aplicat măsuri de restructurare pro-active pentru peste 1,5 milioane de clienţi – persoane fizice şi companii – în valoare de 273 de milioane de lire din 2017 încoace.

FCA a declarat că banca nu a acţionat cu profesionalism în condiţiile în care clienţii au întârziat să îşi plătească creditele, iar Barclays a preferat în cele mai multe cazuri să ignore motivele care au stat în spatele restanţelor.

„De când a fost identificată problema, am implementat o serie de schimbări asupra sistemelor şi proceselor dedicate clienţilor, iar colegii din diviziile de training încearcă să soluţioneze problemele şi am contactat deja marea majoritate a clienţilor care au fost afectaţi”, reiese dintr-o declaraţie a băncii.

Profiturile Barclays s-au prăbuşit cu 66% în prima jumătate a anului ca urmare a efectelor economice pe care le-a generat pandemia de coronavirus.

În plus, profiturile atribuite acţionarilor au scăzut la 695 milioane de lire în S1/2020 de la 2 miliarde de lire în aceeaşi perioadă din 2019.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO