Business Internaţional

Apple şi Samsung, parteneriat surprinzător: Producătorul iPhone va lansa iTunes pe televizoarele inteligente ale rivalului său

Apple şi Samsung, parteneriat surprinzător:...

Autor: Tibi Oprea

07.01.2019, 17:44 399

Apple şi Samsung au anunţat un parteneriat prin care producătorul iPhone va începe să ofere filme si show-uri TV din aplicaţia iTunes pe televizoarele inteligente ale companiei sud-coreene, potrivit Bloomberg.

Săptămâna trecută, după ce Apple a şocat investitorii în urma anunţului de vânzări sub aşteptări pentru sezonul de sărbători, compania a raportat un venit record de 10,8 miliarde de dolari din servicii pentru aceeaşi perioadă. În contextul în care vânzările de telefoane iPhone sunt într-o continuă scădere, parteneriatul cu Samsung demonstrează intenţia Apple de a se dezvolta într-o companie de servicii tech şi media.

Lansarea iTunes pe televizoarele Samsung vine la câteva săptămâni după ce Apple a lansat Apple Music pe boxele Amazon cu asistentul Alexa. Înţelegerea va oferi Apple un alt public şi un spaţiu de lansare a conţinutului video original, pe care intenţionează să îl introducă încă din acest an. În ideea competiţiei cu platformele de conţinut propriu Netflix şi Amazon Prime, care activează în piaţă de mulţi ani, Apple va avea nevoie de cât mai mult public posibil, iar televizoarele Samsung au reprezentat anul trecut 33% din totalul de televizoare inteligente la nivel global, surclasând companii precum Vivo, LG sau Sony.

De asemenea, lansarea iTunes pe televizoare Samsung înseamnă că utilizatorii Samsung nu vor mai avea nevoie să cumpere setul Apple TV pentru a accesa conţinutul Apple. Utilizatorii iPhone vor putea, de asemenea, să redea conţinut video pe televizoare direct de pe telefoane.

Apple şi Samsung au purtat un război asupra patentelor de telefoane timp de aproape şapte ani, perioadă în care producătorul iPhone şi-a acuzat rivalul în nenumărate rânduri de copierea designului telefoanelor sale. După mai multe procese şi după ce Apple a câştigat milioane de dolari, cele două companii au încheiat litigiul în iunie 2018. Dacă până acum Samsung a furnizat Apple componente pentru telefoane cum ar fi ecrane pentru ultimele modele iPhone, Apple a făcut paşi în direcţia dezvoltării propriei tehnologii pentru ecrane şi a propriilor procesoare pentru dispozitive.

“Înţelegerea arată că poate Apple nu vede Samsung ca inamicul pe care obişnuia să-l vadă”, a scris Michael Gartenberg, fost director de marketing la Apple. “Sunt alţii în legătură cu care şi Apple şi Samsung ar trebui să se îngrijoreze. Ori inamicul inamicului meu este prietenul meu”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO