Într-o scrisoare adresată guvernului luna trecută, Apple şi-a prezentat planul şi a căutat sprijin financiar pentru a înainta cu proiectul, au declarat doi oficiali guvernamentali pentru Wall Street Journal (WSJ).
O purtătoare de cuvânt a Apple nu a răspuns cererii pentru a comenta subiectul.
Fabricarea produselor la nivel local ar permite Apple să deschidă propriile magazine în India, ceea ce va ajuta construcţia brand-ului într-o ţară unde deţine mai puţin de 5% din piaţa smartphone-urilor.
Piaţa smartphone-urilor din India ar putea să o întreacă pe cea din Statele Unite, în 2017, rămânând însă pe a doua poziţie, după China, potrivit datelor firmei de cercetare IDC. Timp de mulţi ani, vânzările din China au sprijinit extinderea Apple, dar acum creşterea a încetinit. „Apple vrea să preia modelul chinez în India”, a explicat un oficial apropiat de subiect, citat de WSJ.
Directorul executiv al Apple, Tim Cook, a spus, în luna mai, că firma nu are planuri de înfiinţare a unei fabrici în India, deşi guvernul indian a declarat, apoi, că Cook a discutat problema cu prim-ministrul Narendra Modi când s-au întâlnit în New Delhi.
În ianuarie 2016, Apple a cerut permisiunea guvernamentală de a-şi deschide propriile magazine în India.
În iunie, guvernul din India a slăbit restricţiile de investiţii străine directe în câteva sectoare, susţinând că retailerii precum Apple ar putea deschide magazine dacă ei achiziţionează 30% din materialele de producţie de la vânzătorii din India după trei ani. Totuşi, acest lucru ar putea deveni o provocare, având în vedere că în India nu sunt mulţi producători de piese de telefoane exclusiviste.
În prezent, Apple îşi vinde dispozitivele printr-o reţea de furnizori şi companii de distribuţie deţinute de India.