Business Internaţional

Aplicaţia chineză TikTok a devenit cel mai de temut rival al companiei lui Mark Zuckerberg: Numărul descărcărilor este de ordinul miliardelor şi continuă să crească

Aplicaţia chineză TikTok a devenit cel mai de temut...

Autor: Iulian Tenchiu

01.12.2019, 13:34 1621

Potrivit datelor furnizate de platforma de analiză Sensor Tower, aplicaţia TikTok a fost descărcată de peste 1.5 miliarde de ori de pe marile platforme dedicate aplicaţiilor mobile, precum Google Play şi App Store. Aplicaţia a atins un miliard de descărcări în februarie, iar de atunci şi până în prezent a mai fost descărcată de 614 milioane de ori, numărul downloadurilor înregistrând o creştere de 6% faţă de anul trecut, scrie Business Insider.

Boom-ul care a determinat majorarea numărului de descărcări se datorează mai ales utilizatorilor din India, pentru că 31% din downloaduri provin de acolo. A doua piaţă majoră pentru aplicaţia TikTok este China, aceasta fiind responsabilă de 11.5% din descărcările totale ale aplicaţiei, iar pe ultimul loc se află SUA, cu 8.2% din descărcări.

TikTok s-a transformat datorită evoluţiei sale într-o ameninţare reală pentru Facebook, mai ales pe fondul popularităţii de care se bucură în rândul Generaţiei Z, un segment de populaţie pe care Facebook caută să îl atragă de partea sa. Potrivit datelor expuse de Sensor Tower, TikTok este a treia cea mai descărcată aplicaţie din lume, fiind surclasată doar de WhatsApp şi Messenger, dar întrecând Facebook şi Instagram.

TikTok este unica aplicaţie care se află în topul celor mai descărcate aplicaţii la nivel global, ce nu se află sub umbrela Facebook.

Principalul competitor al acestei aplicaţii chinezeşti este Instagram, pe care TikTok l-a depăşit în acest an cu 238 de milioane de downloaduri.

În ciuda numărului impresionant de descărcări, încă nu se poate spune că aplicaţia a devenit mai mare decât tot ce înseamnă Instagram, dar se află foarte aproape de acest prag. Instagram a înregistrat un miliard de utilizatori activi în 2018, iar probabil numărul acestora continuă să crească. TikTok a avut nevoie de un an pentru a ajunge la acelaşi nivel, ceea ce sugerează că nu există o diferenţă foarte mare între cei doi giganţi.

La începutul acestei luni, Instagram a început să testeze cu ajutorul utilizatorilor brazilieni o nouă funcţie, numită Reels, care a fost considerată imediat o copie a aplicaţiei TikTok.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO