Business Internaţional

Anna Wintour, “scorpia” de la Vogue, vorbeşte despre cum este afectată industria modei de luptele politice

Anna Wintour, “scorpia” de la Vogue, vorbeşte despre...

Autor: Corina Zamfir

12.02.2017, 19:01 886

Anna Wintour, editor al revistei de modă Vogue, celebră pentru exigenţa şi duritatea cu care îşi conduce echipa, vorbeşte despre o nouă provocare care nu suportă amânare: cum poate Vogue să distragă atenţia femeilor de la lupte politice astfel încât acestea să fie preocupate din nou de rochii, genţi şi pantofi, scrie The Wall Street Journal.

Toate acestea se întâmplă într-o perioadă în care industria modei se luptă cu vânzări destul de fragile.

"Designerii nu trăiesc într-o bulă, ei nu sunt orbi vizavi de ceea ce se întâmplă", susţine Anna Wintour. "Şi ei vor fi inspiraţi de ceea ce văd şi rezultatul se va vedea în munca lor. Următorii ani vor fi incredibil de creativi. Misiunea revistei Vogue este de a recunoaşte şi de a sprijini aceste fenomene, pe care apoi le vom aduce publicului nostru", adaugă ea.

Anna Wintour este al şaptelea editor al Vogue si al doilea cel mai longeviv, în spatele lui Edna Woolman Chase, care a condus revista din 1914 până în 1951.

Revista Vogue a susţinut-o pe Hillary Clinton în lupa pentru Casa Albă din 2016, fiind prima abordare de acest gen a revistei. “Evident că am simţit că este un moment istoric pentru femei”, spune Anna Wintour despre ea şi echipa ei. “În momente ca acestea trebuie să iei o poziţie de lider … Pentru mine, a fost în scopul de a sprijini femeile”, completează ea. Anna Wintour, un fan înfocat al lui Barack Obama şi a lui Hillary Clinton, nu crede că Vogue a avut de pierdut în  urma acestei abordări.

Michelle Obama a apărut de trei ori pe coperta revistei Vogue, iar Melania Trump o singură dată în anul 2005. “Avem o tradţie în a lucra cu oricine devine prima doamnă şi nu-mi imaginez că de data aceasta va fi diferit”, spune Anna Wintour.

Vogue a făcut trecerea către web şi social media într-un ritm mai scăzut decât rivalii săi, dar a  început să-şi ia revanşa. Vogue.com depăşeşte site-urile revistelor Elle, Harper’s Bazaar şi InStyle în ceea ce priveşte numărul lunar de audienţă online din SUA, potrivit comScore Inc.

"Viziunea a fost de a capta spiritul Vogue în formă digitală", a declarat Sally Singer, directorul în domeniul digital al revistei. Site-ul devine din ce în ce mai bun şi este orientat către experienţa utilizatorului, adaugă ea.

Vogue a făcut publică coperta numărului care va apărea în luna martie pe cu ocazia Săptămânii de Modă de la New York. Pe coperta apare sintagma "Regulile Femeilor!", iar printre titluri se regăsesc "Revoluţia în beauty", în care "fără normă este noua normă". Şapte fotomodele de diferite etnii şi forme ale corpului, inclusiv celebrul model Ashley Graham, apar pe copertă în dorinţa de a accentuea sentimentul de incluziune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO