Business Internaţional

Anii de glorie ai industriei auto germane au apus. Aceasta nu mai este motorul de creştere a celei mai mari economii europene

Anii de glorie ai industriei auto germane au apus....

Autor: Catalina Apostoiu

10.09.2020, 00:05 1418

Puternica industrie auto a Germaniei, lovită dur de pandemie, şi-a pierdut statutul de motor de creştere al economiei ţării.

Un studiu realizat recent de Institutul Economic German (IW) arată că cei mai buni ani pentru constructorii auto ai ţării au apus iar sectorul nu va mai fi motor de creştere ca urmare a pandemiei, scrie Deutsche Welle.

Şocul generat la nivelul cererii de măsurile de carantină luată la nivel mondial agravează problemele ofertei exce­dentare şi schimbării tehno­lo­gice din industria auto, pro­ble­me ce existau deja înaintea declanşării pandemiei, epui­zând rapid rezervele de cash ale constructorilor auto.

Combinaţia este în mod deo­sebit toxică în Germania, unde aproape 10% din PIB sunt ge­nerate de constructori au­to şi fur­nizorii acestora. Peste 930.000 de oameni lu­crează direct sau indirect în sectorul auto.

Apelurile pentru susţinere su­plimentară destinată sec­to­rului s-au înmulţit, însă oficiaii guvernamentali au ajuns să realizeze faptul că subvenţiile nu mai reprezintă soluţia. Liderii industriei au ieşit dintr-o conferinţă video recentă cu mâinile goale după ce cancelarul Angela Merkel a respins din nou cererile de suplimentare a susţinerii de stat pentru sector, potrivit Bloomberg.

Grupuri de lucru vor discuta concepte de susţinere a industriei până la organizarea unui nou summit, a anunţat Steffen Seibert, purtător de cuvânt al lui Merkel. Guvernul s-a angajat de asemenea să ofere susţinere pentru noi tehnologii necesare pentru dezvoltarea de autovehicule autonome.

Criza coronavirusului şi transformarea industriei auto mondiale vor rezulta într-un volumr ridicat de pierderi de locuri de muncă, a avertizat IW. Furnizorii mici şi mijlocii specializaţi vor avea cel mai mult de suferit.

În timp ce giganţi ai industriei ca VW şi Daimler au de suferit de pe urma cererii în scădere şi costului transformării tehnologice, companii mai mici din lanţul de aprovizionare se luptă pentru supravieţuire, scrie Deutsche Welle.

Cei mai loviţi de criză sunt furnizorii de componente auto. Bosch, liderul pieţei, a anunţat disponibilizări de ordinul miilor, în timp ce al doilea mare produvător de componente auto al Germaniei, Continental vizează reduceri de costuri de 1,18 miliarde de euro pe an prin disponibilizare a 13.000 de angajaţi începând cu 2023.

Potrivit companiei de consultanţă Strategy&, actualul declin al cererii de autovehicule a sporit presiunea asupra furnizorilor pentru reducerea costurilor. În acelaşi timp, o analiză recentă arată că sunt necesare investiţii sporite în inovaţie. Astfel, constructorii auto şi furnizorii lor cer susţinere guvernamentală mai solide în R&D.

Între timp, guvernul german arată clar că pariază pe o creştere puternică a cererii de autovehicule electrice. Dar transformarea tehnologică va fi una de durată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO