Business Internaţional

Alitalia admite esecul ultimului plan de restructurare

Alitalia admite esecul ultimului plan de restructurare

Alitalia cere ajutorul guvernului pentru a evita falimentul

10.10.2006, 15:18 19

Un raport pregatit de compania aeriana italiana arata ca Alitalia nu poate aduce profituri in conditiile actuale si se cere o reorganizare a sectorului de transport aerian.
Alitalia, cea mai mare companie aeriana din Italia, a recunoscut esecul ultimului plan de restructurare, intr-un raport in care sansele de supravietuire i-au fost puse sub semnul intrebarii. O solutie viabila ar fi reoganizarea de catre guvern a sectorul tranportului aerian, scrie Financial Times
"In contextual actual, compania aeriana nu poate genera un profit din capitalul deja investit", indica raportul.
"Compania nu ar putea supravietui nici in cazul unui numar mai mare de ore de zbor pentru ca ar putea genera pierderi mai mari."
Raportul mai avertizeaza ca o crestere rapida a competitorilor, ce utilizeaza preturi mici, poate pune presiuni seriose asupra companiei.
Alitalia a pregatit raportul inainte ca Giancarlo Cimoli, directorul executiv al companiei, sa vorbeasca in fata comisiei de transport.
Concluzia rapotului arata ca Alitalia nu poate aduce profituri in conditiile actuale, acest lucru aflandu-se in contrast cu ceea ce a prevazut compania anul trecut, cand se planifica o crestere de capital sustinuta de stat, de 1 miliard de euro ( 1,3 miliarde de dolari).
Alitalia, cu 49% din actiuni detinute de guvern, a lansat un plan de salvare acum doi ani, dar investitorii au fost dezamagiti recent, atunci cand s-a dovedit ca pierderile din prima jumatate a acestui an au crescut de la 124,7 milioane de euro (157,1 milioane de dolari) la 221,5 milioane de euro ( 279 milioane de dolari). In acest timp, sindicatele din Alitalia au devenit nelinistite si au dat un raspuns la raportul companiei. S-a spus ca Cimoli ar trebui sa se faca vinovat pentru ca el a condus Alitalia in ultimii doi ani si jumatate.
Cel putin doi ministri din guvernul italian de centru-stanga au spus ca sunt de acord cu analiza sindicatelor si ca Cimoli ar trebui sa demisioneze.
Pretul unei actiuni a scazut cu mai mult de 10% de cand a fost anuntata refinantarea, acum aproape un an, si analistii economici nu sunt optimisti. Analisti ai bancii de investitii Dresdner Kleinworth au spus recent ca "Alitalia pierde mai multi bani decat ne imaginam si are cele mai slabe relatii industriale de pana acum."
Evaluarea perspectivelor Alitalia, continuata de propriul sau raport, precede o intalnire in care ministrii trebuie sa isi prezinte liderilor sindicatelor cele mai recente idei, legate de viitorul companiei.
Raportul enumera cateva probleme ale companiei, dand vina pe rivalii externi. "Astfel de situatii, cand operatorii straini primesc tratamente preferentiale pe rutele nationale, si in care orice sindicat poate vatama o companie atunci cand isi propune, nu trebuie tolerate."
Se mai spune ca sectorul aerian italian are nevoie de o consolidare "pentru a diversifica optiunile comerciale ale consumatorilor si pentru a garanta un rol de prim rang pentru compania aeriana, in viitoarele parteneriate internationale."
Alitalia a fost adeseori vazuta ca un partener viabill pentru Air France KLM, dar grupul francezo-olandez doreste mai intai o revigorarea a companiei italiene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO