Business Internaţional

Aldi doreste o cota mai mare din piata britanica

30.11.2004, 00:00 20



Retailer-ul german Aldi intentioneaza sa investeasca peste 500 milioane lire sterline (714 milioane euro) in decursul urmatorilor cinci pana la sapte ani pentru a deschide pana la 200 noi magazine in Marea Britanie, in incercarea sa de a castiga o cota cat mai mare din piata britanica a produselor de bacanie (cu o valoare de 164,24 miliarde euro pe an), relateaza Financial Times. Aldi a deschis un centru de distributie in aceasta luna in Scotia, unde detine numai 19 magazine. Retailerul german are 278 de magazine in Marea Britanie, insa doreste sa ajunga la 450 de magazine in decurs de cinci ani. Aldi crede ca-si poate extinde reteaua britanica de desfacere pana la 1.500 de magazine. Aldi, o companie privata detinuta de fratii Albrecht, este unul din cei mai mari retaileri din Germania, cu un volum al vanzarilor estimat la 23 miliarde de euro in anul 2003. Totusi, in decursul celor 15 ani de prezenta pe piata britanica, Aldi nu a reusit sa se impuna. Compania detine astfel mai putin de 1% din aceasta piata, cu vanzari de aproximativ 1,1 miliarde de lire sterline anul trecut. Aldi nu este singurul lant de magazine de discount ce caracterizeaza piata britanica drept una foarte dificila. In Marea Britanie, cota de piata detinuta de astfel de companii, cum ar fi Aldi sau Lidl, un alt lant german cu 380 de magazine, a scazut cu 3,4% din 1996. In schimb, in Europa cota de piata detinuta de astfel de companii a crescut in medie cu 3,2% in decursul aceleiasi perioade.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO