Business Internaţional

Adidas isi rascumpara actiunile

10.03.2005, 00:00 53

Adidas-Salomon, producatorul numarul doi de articole sportive din lume, a anuntat o majorare a dividendelor cu 30 de procente si rascumpararea de actiuni, relateaza Financial Times.


Compania, care si-a construit brand-ul pornind de la faimoasele trei dungi, a raportat o crestere de 3% a cifrei de afaceri pentru anul 2004, la nivelul de 6,48 de miliarde de euro. In cazul in care evolutia cursului valutar ar fi fost constanta, majorarea cifrei de afaceri ar fi fost de 7 procente.


Adidas crede ca cererea a fost totusi afectata de lipsa evenimentelor sportive importante. Adidas previzioneaza o majorare a cifrei de afaceri de 10-15% pentru anul 2005.


Profitul operational pentru anul trecut a atins nivelul de 580 de milioane de euro, cu 18,4% mai mult decat anul trecut, iar profitul net a ajuns la 314 milioane de euro, cu 20,8% mai mare decat in 2004.


Reprezentantii companiei estimeaza o crestere de doua cifre pe piata din Asia, si majorari de sub 10% in America Latina, America de Nord si Europa.


Adidas-Salomon a cheltuit 20 de milioane de euro pentru dezvoltarea marcii sale in state precum China, tara de talie mare cu cea mai rapida crestere economica din lume. Compania se asteapta ca vanzarile pe piata chineza sa creasca de 10 ori pana la sfarsitul deceniului. Adidas-Salomon a fost numit sponsorul oficial pentru echipamente sportive al Olimpiadei ce se va desfasura la Beijing in 2008.


Anul acesta va fi rezervat pregatirilor pentru promotiile si sponsorizarile legate de Cupa Mondiala de Fotbal, care se va desfasura in 2006 in Germania. Compania a sponsorizat echipa Greciei care a castigat Campionatul European din 2004 din Portugalia.


Compania a fost inregistrata in 1949, si poarta numele fondatorilor sai: Adi de la Adolf si Das de la Dasser. In 1999 a achizitionat producatorul de echipamente de sporturi de iarna Salomon Group, dand nastere unui nou grup, Adidas-Salomon. Anul urmator, Adidas a lansat o campanie intensa de marketing in Statele Unite, care are ca rezultat dublarea cotei de piata la 12%.


Compania a format o noua echipa, alcatuita din sportivi de top precum Koby Bryant, unul dintre cei mai buni jucatori de baschet din NBA. In anul 2000, grupul lanseaza un program ambitios de dezvoltare, care implica sponsorizarea unor evenimente sportive importante de pe scena internationala. Marca Adidas este promovata si de nume mari din industria fotbalului, precum David Beckham, Zinedine Zidane si Michael Ballack.


Compania a dezvaluit plata unei sume de 351 de milioane de dolari (269,79 mil. euro) catre FIFA, pentru a fi principalul furnizor de echipament sportiv al cupelor mondiale din 2010 si 2014.


Grupul este prezent si pe piata din Romania, prin intermediul companiei Adidas Romania Srl, al carei actionar este grupul german si care este de la inceputul anului trecut importatorul si unicul distribuitor al producatorului german de pe piata romaneasca. Marca Adidas este insa prezenta oficial pe piata locala inca din anul 1997, prin intermediul unui distribuitor, compania Alltrom Service, parte a grupului de firme Alltrom. Produsele din domeniul fashion, alaturi de produsele dedicate fitness-ului, si ele cu o crestere importanta, au permis Adidas sa isi dubleze anul trecut vanzarile.


Principalii concurenti ai Adidas pe piata romaneasca sunt in mare cei cu care grupul german concureaza si la nivel mondial - Nike, Reebok, Puma sau Lotto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO