Business Internaţional

Adidas crede in dublarea vanzarilor pe piata asiatica pana in 2008

13.10.2005, 19:40 32

Adidas-Salomon, producatorul de articole sport ce achizitioneaza Reebok International, se asteapta la o dublare a vanzarilor sale in Asia pana in anul 2008, in contextul in care cererea de articole sport este in crestere in China, iar veniturile obtinute pe piata japoneza sunt in curs de redresare, potrivit Bloomberg.

Vanztrile realizate in aceasta regiune vor depasi 2,4 miliarde de dolari (2 miliarde de euro) pana in anul respectiv, a declarat Herbert Hainer, director executiv al companiei, in cadrul unei prezentari facute in fata investitorilor la sediul companiei, din Herzogenaurach, Germania.

Veniturile obtinute de Adidas de pe piata asiatica au crescut cu 12% pana la 1,25 miliarde de euro in anul 2004.

Adidas este increzatoare ca in urma cresterii de doua cifre inregistrate pe piata asiatica si a achizitiei in valoare de 3,8 miliarde de dolari a companiei Reebok, achizitie ce va dubla cota de piata detinuta de companie in Statele Unite, va putea sa reduca diferenta fata de rivala sa mai mare Nike Inc. din punctul de vedere al vanzarilor pe plan global. Adidas va deveni lider de piata in Japonia in acest an din punctul de vedere al vanzarilor si cotei de piata, conform directorului executiv Hainer.

"Asia nu inseamna numai China", a declarat acesta in cadrul prezentarii. Hainer si-a mentinut in acelasi timp tintele initiale legate de cresterea anuala a vanzarilor globale si o marja operationala de 11%.

Valoarea actiunilor Adidas a crescut cu 27% in acest an, comparativ cu declinul de 8,5% inregistrat de actiunile Nike si cu cresterea de 8,8% raportata de Puma AG.

In urma achizitiei Reebok, Adidas va avea acces la licentele Ligii Nationale de Fotbal a Statelor Unite si Asociatiei Nationale de Baschet si o cota de aproximativ o cincime din piata americana, comparativ cu cota de 40% detinuta de Nike. Veniturile obtinute din vanzarile de echipamente de sport vor atinge 11,1 miliarde de dolari (9,21 miliarde de euro), fata de vanzarile anuale ale Nike, ce se ridica la 13,7 miliarde de dolari (11,3 miliarde de euro).

Cupa Mondiala la fotbal de anul viitor va fi gazduita de piata locala a Adidas, astfel incat compania isi va putea extinde castigurile pe segmentul pietei europene de articole de marca destinate fotbalului. Compania se asteapta sa atinga o cota de 50% din piata germana a articolelor destinate fotbalului anul viitor, in crestere fata de 47% anul acesta, a declarat directorul de marketing al Adidas, Erich Stamminger, in cadrul unei conferinte.

In urma aliantei cu Reebok, Adidas va detine o cota de 28% din piata globala de incaltaminte sport, ce are o valoare de 11,5 miliarde de dolari (9,5 miliarde de euro), aproape de cota de 31% detinuta de Nike.

De asemenea, Adidas va inregistra castiguri mai mari in primul an de dupa achizitia Reebok, si va economisi intre 100 si 125 de milioane de euro in urmatorii trei ani, arata compania.

Analistii sustin ca Adidas ar putea in continuare lupta pentru a prinde din urma Nike, aceasta nereusind sa reduca diferenta fata de rivala sa din anii ''80. Marja profitului companiei germane a fost in medie de 2,7% pe an in ultimii cinci ani, comparativ cu aproximativ 6,4% in cazul Nike.

In luna mai, Adidas a incheiat un acord de vanzare a diviziei sale de articole sport de iarna Salomon catre Amer Sports Oyj, cu sediul in Helsinki, in schimbul unei sume de 485 milioane de euro pentru a se concentra asupra unor linii mai profitabile.

Adidas achizitionase Salomon in anul 1997 in schimbul unei sume de pana la 8 miliarde de franci francezi, sau 1,11 miliarde de euro la acea vreme.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO