LIVE: Conferinţa Industria Românească: Investiţii pentru un viitor verde
Business Hi-Tech

Ziarele şi industria de divertisment au pierdut 50 miliarde de dolari pe an în favoarea noilor „monopoluri” Facebook şi Google

Creatorii de conţinut (ziarele şi industria de divertisment) au pierdut în fiecare din ultimii zece ani venituri de circa 50 de miliarde de dolari pe an în favoarea „platformelor monopol” precum Facebook sau Google, în cadrul unei operaţiuni „enorme” de realocare de capital, scrie, într-un comentariu pentru New York Times scriitorul şi producătorul de filme Jonathan Taplin, autorul cărţii „Cum Google şi Facebook au pus la colţ cultura şi au subminat democraţia”.

Autorităţile de reglementare se uită cu atenţie la fuziunea AT&T cu Time Warner, deşi monopolurile sunt în altă parte, la companiile care distribuie conţinut, susţine autorul. Taplin îşi susţine teoria cu veniturile de 50 mld. $ pierdute de creatorii de conţinut comparând veniturile obţinute de diferite segmente de business din SUA în prezent faţă de anul 2000.

Spre exemplu, veniturile caselor de discuri au scăzut de la 19,8 mld. $ la 7,2 mld. $, iar veniturile din publicitate ale ziarelor s-au redus de la 65,8 mld. $ la 23,6 mld. $. În aceeaşi perioadă, veniturile Google au crescut de la 400 mil. $ la 74,5 mld. $. 

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.