Principalele tendinţe şi probleme de pe piaţa de publicitate digitală din regiunea Balcanilor sunt similare cu cele întâlnite şi pe cele mai mari pieţe din lume, a declarat Constantine Kamaras, preşedinte al boardului de directori al Asociaţiei IAB Europe, în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii ZF Live transmise de la iCEE.fest, unul dintre cele mai importante festivaluri de tehnologie digitală şi internet din regiune.
„Există o continuitate între tendinţe - precum creşterea mobile-ului sau a video-ului, care sunt două megatendinţe pe care nu le putem nega şi pe care le vedem cum accelerează cel puţin pentru viitorul imediat, şi o serie de lucruri noi, care nu erau prezente în urmă cu un an. Acestea se referă de exemplu la calitatea mediului de publicitate digitală - un aspect critic dacă publicitatea digitală îşi va continua creşterea explozivă. Mai exact sunt discuţii legate de fraudele cu reclame, dar şi probleme care se manifestă la nivelul societăţii, cum sunt ştirile false. Sunt discuţii care aduc din nou în prim-plan calitatea conţinutului editorial. Devine critic pentru ecosistemul digital care este poziţia unor publisheri care oferă conţinut premium, aşa cum este New York Times, de exemplu, care este prezent aici la ICEEFEST, sau cum este Ziarul Financiar. Rolul furnizorilor de ştiri de încredere devine unul critic pentru societate”, a spus Kamaras. Dominaţia Google şi Facebook pe publicitatea digitală este vizibilă şi în România, şi Balcani, cei doi giganţi americani absorbind cea mai mare parte a investiţiilor făcute de companii în promovare.