A venit timpul ca statul să înceteze să mai promită şi să nu facă nimic, aşa cum s-a întâmplat mulţi ani la rând, ci să implementeze măsurile anunţate şi să creioneze un plan strategic pe două decenii pentru dezvoltarea economiei, au transmis liderii Orange, Vodafone, Telekom şi Digi.
Investiţiile în dezvoltarea infrastructurii digitale şi a reţelei de telecomunicaţii, făcute de-a lungul anilor de operatorii privaţi de telecom prezenţi pe piaţa naţională au dus la clasarea României în topul ţărilor cu o reţea locală bună, însă, pentru ca jucătorii de profil să poată continua investiţiile în dezvoltarea reţelelor de telecomunicaţii, pentru a consolida avantajul infrastructurii locale, este nevoie ca guvernul să susţină obiectivele acestora prin înaintarea unor programe publice şi prin investiţii publice, au spus reprezentanţii sectorului de telecomunicaţii prezenţi în cadrul videoconferinţei ZF Digital 2020.
„Sunt necesare investiţii constante în creşterea capacităţii reţelei şi a gradului de acoperire, dar avem nevoie de un plan consolidat. Avem nevoie şi de programe publice care să susţină acest obiectiv dacă vrem să putem vorbi despre digitalizarea sectorului de sănătate, educaţie, administraţie şi vedem cât de important este acest lucru pentru zonele rurale mai îndepărtate“, a spus Liudmila Climoc, CEO al Orange România, liderul pieţei locale de telecomunicaţii.
Ea a fost prezentă în cadrul evenimentului ZF Digital 2020 organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Huawei, Mastercard, Visa, Vodafone, Telekom, Asseco, Orange, Digi, Bitdefender, MoCapp, APS, Life is Hard, Inform şi TSP.
Murielle Lorilloux, CEO al Vodafone România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de telecom, afirmă că infrastructura naţională de telecomunicaţii trebuie consolidată, pentru a putea reprezenta în continuare un avantaj pentru România.
„Trebuie să ne gândim că infrastructura de telecomunicaţii va fi critică şi în anii următori. Avem active bune în industrie, dar dacă mergem înainte cum putem face să consolidăm acest avantaj? Trebuie să ne asigurăm succesul pentru viitor. Trecem în 2021 şi suntem la o răscruce de drumuri. Este foarte important să ne întrebăm cum consolidăm industria pentru că va fi unul dintre cei mai importanţi factori în ceea ce priveşte digitalizarea şi modernizarea României şi vom face investiţii în continuare pentru a consolida calitatea conectivităţii în România“, a spus Murielle Lorilloux.
„În timpul acestei crize, industria telecomunicaţiilor a jucat şi joacă un rol esenţial. Vorbim cu toţii despre informare. Dar cred că comunicaţiile, reţelele devin «oxigen» în acest context. Avem nevoie de o viziune strategică pentru a contura o idee despre cum dorim să dezvoltăm ţara în următorii 20 de ani, spre exemplu. Cred că guvernul ar trebui să fie inteligent şi noi, jucătorii de profil, ar trebui să fim acolo pentru a dezvolta viziunea strategică şi perspectivele strategice ale ţării“, a punctat şi Miroslav Majoros, CEO al Telekom România.
Un mesaj la fel de direct a avut şi Valentin Popoviciu, vicepreşedinte al Digi România, liderul pieţei locale de cablu TV şi net fix: „Pe măsură ce anul a trecut a fost necesar să mergem cu serviciile dinspre urban spre rural din ce în ce mai mult pentru că vrem ca toţi cetăţenii să aibă acces la servicii rapide de internet fix prin intermediul reţelei de fibră optică şi la conexiuni 4G şi 5G pe partea mobilă. Există blocaje aici şi nu vin de la operatori pentru că în cazul nostru am trecut de 7 milioane de gospodării în România şi vom accelera în viitor. Dar ne-a lipsit legislaţia şi o atitudine potrivită a autorităţilor, care ar trebui să susţină mai mult industria de comunicaţii pentru că am dovedit că dezvoltarea bazată pe investiţii private funcţionează însă trebuie să generăm un cadru potrivit pentru ca jucătorii privaţi să investească şi să aibă acces la anumite infrastructuri pentru a merge şi în zonele izolate. Este important să accelerăm alocarea de spectru nou pentru operatori pentru că vedem creşteri în trafic, trebuie să îmbunătăţim şi să ţinem pasul cu capacitatea şi nevoile clienţilor“.