Business Hi-Tech

Yahoo! renunta la Microsoft si se aliaza cu Google

16.06.2008, 19:18 19

Compania americana Yahoo!, care a respins o noua oferta de achizitie din partea Microsoft a incheiat un acord de publicitate cu rivalul Google.
Yahoo! a renuntat la o tranzactie care i-ar fi adus lichiditati de 9 mld. $ (5,86 mld. euro), precum si un profit operational anual de 1 mld. $, au declarat reprezentantii Microsoft, citati de presa internationala.
Intr-un e-mail adresat angajatilor, Kevin Johnson, presedintele diviziei de servicii si platforme din cadrul Microsoft, a declarat ca Microsoft a oferit 8 mld. dolari (5,21 mld. euro) pentru o participatie de 16% la Yahoo! si inca 1 mld. dolari pentru preluarea operatiunilor motorului de cautare al portalului.
Noua oferta Microsoft a venit la scurt timp dupa ce gigantul software a abandonat intentia de a prelua integral Yahoo! pentru 47,5 mld. dolari.
Yahoo! a ales in schimb sa incheie un acord cu Google, in urma caruia compania care administreaza cel mai utilizat motor de cautare pe internet va putea publica anunturi publicitare pe site-urile de cautare ale Yahoo!.
Compania estimeaza ca parteneriatul cu Google ii va aduce venituri aditionale de 800 mil. dolari pe an si va mari lichiditatile companiei cu 250 - 450 mil. dolari in primele 12 luni.
"Google a reusit un castig strategic foarte important. Aceasta manevra ar putea elimina Microsoft din spatiul online", a declarat un analist american de profil.
Acordul dintre cele doua companii online a provocat neliniste in piata, iar presedintele comisiei antitrust din Senatul Statelor Unite a declarat ca forul pe care il conduce va "examina cu atentie" planul.
Pe de alta parte, oficialii Microsoft au declarat ca intelegerea dintre Yahoo! si Google este anticoncurentiala, iar compania cauta sprijinul unor grupuri de opinie al caror obiectiv este sa influenteze politica autoritatilor de la Washington, au declarat surse apropiate situatiei.
"Am aratat inca din luna aprilie ca un acord intre aceste companii va duce la majorarea preturilor si va aduce 90% din piata publicitatii online sub controlul Google", a declarat Jack Evans, purtator de cuvant al Microsoft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO