Business Hi-Tech

Yahoo! face inca o achizitie pe publicitatea online

06.09.2007, 19:00 17

Yahoo! a anuntat ca va achizitiona BlueLithium, o companie de publicitate online care realizeaza reclame personalizate in functie de comportamentul consumatorilor pe Internet, scrie New York Times.
Yahoo! va plati 300 mil. dolari (220 mil. euro) pentru BlueLithium, care va ajuta compania sa devina un "adevarat" broker de publicitate pe Internet. Recenta achizitie face parte din incercarea Yahoo! de a castiga din terenul pierdut in fata rivalului Google pe segmentul publicitatii online.
Compania a demarat eforturile de revenire prin incheierea contractelor de vanzare publicitara cu un consortiu de 264 de ziare, precum si cu site-uri precum eBay sau Comcast.net. A urmat apoi preluarea integrala a Right Media, o companie de publicitate online care administreaza un sistem de licitatie virtual, in care publisherii vand spatiu publicitar in timp real.
In luna iunie, fostul director executiv al companiei, Terry Semel, si-a inaintat demisia, ingrijorat de directia companiei. Profitul Yahoo! a scazut de fiecare data in ultimele sase trimestre fiscale, determinand pe noul sef Jerry Yang sa lucreze la un plan strategic pentru imbunatatirea performantelor companiei.
BlueLithium, infiintata in 2004, are in prezent 145 de angajati si se specializeaza intr-un sistem de publicitate care ofera reclame in functie de comportamentul consumatorilor pe Internet, un segment al publicitatii online care inregistreaza o crestere rapida.
Analistii de la firma de cercetare eMarketer se asteapta ca "publicitatea comportamentala", utilizata de ani de zile de catre companii precum Yahoo!, sa genereze in 2007 doar 2,6% din veniturile totale pe piata publicitatii online din Statele Unite.
Pana in 2011, acest segment va genera 8,4% din veniturile totale, conform eMarketer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO