Google şi Mozilla au avut un parteneriat reciproc avantajos încă de la lansarea browser-ului Firefox, gigantul Internetului obţinând astfel o poziţie privilegiată pentru motorul său de căutare iar partenerul său bucurându-se de o sursă constantă şi consistentă de venituri. După zece ani, relaţia dintre cei doi a devenit din ce în ce mai rece, iar Mozilla şi-a ales un nou partener: Yahoo.
Google Search a fost motorul de căutare implicit al browser-ului Firefox încă de la debutul acestuia, Google obţinând astfel o poziţie strategică în cadrul unui browser extrem de popular la acea vreme. Chiar dacă Firefox nu mai este regele browser-elor ca acum 5-6 ani, Mozilla Foundation afirmă că utilizatorii acestui browser încă efectuează circa 100 de miliarde de căutări anual, reprezentând astfel o porţiune consistentă din piaţa vizată de Google. Detaliile contractului dintre cele două companii nu a fost niciodată făcut public, însă informaţiile neoficiale afirmă că ar fi vorba de circa 300 de milioane de dolari anual, adică aproximativ 85 de procente din totalul încasărilor Mozilla Foundation.