Business Hi-Tech

Xerox Romania are cele mai mari vanzari din ultimii 36 de ani

13.02.2004, 00:00 69

Xerox Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri estimata la peste 32 de milioane de dolari, ceea ce inseamna o crestere de 15% fata de 2002, si cu un profit estimat la 6 milioane de dolari, adica aproape in linie cu cel de anul trecut, au declarat ieri oficialii companiei.
1In 2002, Xerox Romania raporta incasari de 28,3 milioane de dolari si un profit de 5,9 milioane de dolari. "Piata din Romania se extinde semnificativ, iar clientii incep sa se orienteze spre solutii de imprimare color ", a explicat aceasta evolutie Andrei Panculescu, noul directorul general al Xerox Romania. Panculescu a venit de la MobiFon-Connex pentru a-l inlocui pe Valeriu Nistor, promovat in structurile Xerox din Austria.
"Pe 2003 am avut cea mai buna cifra de afaceri inregistrata de Xerox in Romania", a precizat el, amintind ca producatorul american are reprezentanta la Bucuresti de aproape 36 de ani. "Cred ca avem cea mai extinsa prezenta la nivel local in Romania dintre toti furnizorii de echipamente de birou", a afirmat la randul sau Dorel Grigore, directorul de marketing al companiei.
Nivelul cresterii inregistrat in Romania a fost unul din cele mai mari la nivel mondial, situand compania pe locul al treilea intre filialele producatorului de echipamente pentru birou. Pe 2004, Andrei Panculescu si-a propus sa reorienteze compania spre sectorul SOHO (small office/home office), pe care Xerox l-a neglijat in trecut in favoarea clientilor mari.
In prezent, clientii mari, care folosesc solutii de mare capacitate produc aproximativ 45% din incasarile Xerox Romania.
Un alt segment foarte profitabil este cel de servicii, care genereaza si el incasari importante, aproximativ 30-40% din total. Aici sunt doua segmente, respectiv partea de intretinere, suport tehnic si service, care generaza 20-30 % din incasari, si serviciile globale, care ofera solutii la cheie marilor companii, inclusiv servicii de outsourcing pentru printare, segment care genereaza aproximativ 10% din incasarile companiei, a precizat pentru ZF Dorel Grigore, directorul de marketing al Xerox Romania.
"Suntem maguliti sa vedem ca competitorii nostri adopta acum un model de business lansat de Xerox acum 15 ani: sa nu vinzi echipamente, ci solutii", afirma Andrei Panculescu.
Conform estimarilor principalilor analisti ai pietei locale, IDC si Infosource, Xerox are in Romania o cota de piata pe segmentul echipamentelor de mare capacitate (de productie) de 90%. De asemenea, pe partea de office (companii mari si medii), cota este de 30-35%. Saturatia pietei i-a obligat insa pe cei de la Xerox sa se reorienteze acum spre SOHO, segmetul de companii mici si intreprinzatori care au biroul acasa. Conform oficialilor companiei, principalii competitori ai Xerox Romania sunt aceiasi ca si pe plan international: Canon, Ricoh si Minolta.
Un al studiu interesant, realizat de Pira International din Marea Britanie, releva ca pe piata romaneasca se consuma anual peste 425.000 de tone de hartie, din care 18.000 de tone pentru imprimare. Dintre acestea, peste 10.000 de tone consumate pe an sunt hartie produsa de Xerox. Studiile mai arata ca un roman cheltuieste in medie 14 dolari pe an pentru printare, fata de 43$ pe an pe cap de locuitor in Republica Ceha, sau 37 de dolari in Ungaria. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO