Business Hi-Tech

Woonoz.com descurca hatisul Internetului

20.06.2000, 00:00 15



Cautarea unui anumit subiect pe Internet da, nu de putine ori, rezultate irelevante sau legaturi spre site-uri care de fapt nu exista, pe monitorul calculatorului aparand foarte des mesajul atat de frustrant "404 error: page not found". Cu siguranta, toate informatiile cautate exista undeva pe Internet, dar la ce bun daca nu poti gasi ceea ce-ti trebuie atunci cand vrei?

Urmand exemplul unor companii americane, a aparut recent si in Europa o noua categorie de pagini web: cele care ofera informatii din partea unor experti avizati. Activitatea acestor companii, denumita de analistii societatii de cercetare Datamonitor comert electronic "people-to-people", va genera in anul 2005 venituri de aproximativ 6,7 mld. $.

Woonoz.com gestioneaza unul dintre cele mai populare astfel de site-uri europene. Pagina sa a carei adresa este www.woonoz.com a fost lansata doar in limba franceza, urmand ca variantele destinate surferilor din Marea Britanie, Italia, Germania si Spania sa devina functionale la sfarsitul lunii iulie. Dorinta de a obtine rezultate personalizate sau sfatul unui expert pe Internet nu este un lucru cu totul nou in Europa. De mult timp, specialistul in vinuri al companiei Chateauonline.com ofera sfaturi iubitorilor acestei licori. Italienii care isi doresc o "excursie" subacvatica pot apela si ei cu incredere la serviciile companiei DreamGuides. Asemenea servicii reprezinta de multe ori bonusuri oferite de site-urile care vand vinuri sau pachete turistice.

Woonoz opereaza insa ca un portal a carei principala activitate consta in a oferi raspunsuri avizate, contra cost sau gratuit, pentru intrebari care includ 12 domenii, de la modalitatea de incepere a unei afaceri pana la alimentatia nou-nascutilor.

Pentru a se stabili pe o piata, Woonoz utilizeaza pentru inceput o versiune preliminara a site-ului destinata recrutarii echipei de specialisti care pot fi experti in gestionarea activitatii hoteliera pana la ingineri de sisteme informatice.

Calificarile lor sunt apoi verificate, proces care include testarea prin chestionare sau recomandarea din partea unei organizatii recunoscute pe plan international. O data formata echipa de experti, Woonoz lanseaza site-ul oficial. Intrebarile sunt trimise prin e-mail, raspunsul fiind dat imediat sau ulterior, dupa ce clientul plateste contravaloarea serviciului. Clientii pot alege un anumit specialist dintre cei recrutati de companie. Dupa ce alegerea a fost facuta, Woonoz conecteaza cele doua parti fara a dezvalui identitatea vreuneia.

Plata se face prin carti de credit sau printr-un depozit bancar. Banii nu sunt insa ridicati decat peste sapte zile, dupa data la care expertul a raspuns cererii clientului. Astfel, cumparatorul serviciului are posibilitatea de a verifica raspunsul sau de a solicita informatii suplimentare.

Site-ul are peste 1.600 de clienti si primeste zilnic aproximativ 40-50 de intrebari.

Veniturile provin din publicitate si comisioane. In acest an, veniturile s-ar putea ridica la 320.000 de euro, in timp ce cheltuielile estimative sunt cifrate la 7,5 milioane. Conducerea companiei spera insa ca aceasta sa devina profitabila in anul 2002.

In Germania, First Venture Internet a lansat si ea, in luna aprilie, un site similar www.expertenseite.de care acopera 14 teme, inclusiv informatica, cariere, familie, sanatate si cultura.

O concurenta mai putin directa vine si din partea eQuesto.com, o alta companie franceza care si-a deschis propriul site destinat cu predilectie companiilor mici si mijlocii. Site-ul ofera serviciile unor experti in resurse umane, finante, computere, legislatie, marketing si contabilitate.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO