Business Hi-Tech

Whisky Wangwei, noul şef al diviziei consumer a Huawei din România: Anticipăm în 2020 o creştere a vânzărilor cu 20-30%

Whisky Wangwei, noul şef al diviziei consumer a Huawei...

Autor: Ioana Matei

05.02.2020, 00:00 280

Huawei Consumer Business Group, divizia responsabilă de comercializarea gadgeturilor Huawei în România, are un nou country manager: Whisky Wangwei, care îl înlocuieşte pe Zachary Jianglinchao, cel care a ocupat acest post începând cu februarie 2018. Noul executiv al diviziei destinate consumatorilor a Huawei a lucrat timp de doi ani în Australia, iar anterior, în Malaysia, Singapore, Indonezia.

Cota de piaţă a smartphone-urilor Huawei a ajuns în decembrie pe piaţa locală la 30%, potrivit datelor GfK, citate de executivul de la Huawei. „Anul acesta vrem să îmbunătăţim cota de piaţă, vom avea mai multe centre de servicii.  Anticipăm o creştere de 20-30% pe baza rezultatelor de anul trecut; vrem o cotă de piaţă mai mare de 30%. Vrem să continuăm să creştem”, a spus el. „2019 a fost un an foarte bun, iar în decembrie, o treime dintre consumatori au cumpărat un smartphone Huawei, aceste rezultate reprezintă o onoare pentru noi şi o mare responsabilitate”, a mai spus Wuangei în cadrul conferinţei de presă organizată cu prilejul lansării smartphone-ului Huawei Mate 30 Pro.

Mai mult de 700 de consumatori au lansat precomenzi pentru smartphone-ul lansat în octombrie 2019 la nivel global şi disponibil de puţin timp şi consumatorilor din România. „Smartphone-urile vor fi în continuare centrul afacerii noastre, suntem numărul doi pe piaţă pe acest segment, dar vindem şi multe alte dispozitive - tablete, laptopuri, dispozitive wearable  etc. - anul acesta plănuim să lansăm chiar şi un televizor smart în România”, descrie country managerul portofoliul de produse al companiei. De asemenea, el spune că în planurile de anul acesta ale companiei intră şi organizarea unui eveniment dedicat dezvoltatorilor software „Există foarte mulţi dezvoltatori software aici - vrem să îi încurajăm”, spune el.

Ciprian Mirea, head of trade marketing & ecosystem business development lead al Huawei România, prezent şi el la eveniment, a spus că echipa din România se concentrează pe integrarea celor mai folosite aplicaţii româneşti în appstore-ul Huawei, în contextul în care smartphone-ul recent adus pe plan local este disponibil fără magazinul de aplicaţii al Google. Până acum, au fost adăugate peste 40 din cele mai populare 80 aplicaţii româneşti.

În prezent, echipa lui Mirea este formată din trei persoane, dar în planurile companiei intră extinderea acesteia. „Vrem să extindem echipa până la 6-7 persoane”. În prezent, colaborează cu o echipă de dezvoltatori software din China formată din 1000 de persoane, iar cel mai apropiat centru de dezvoltare software al companiei se află în Polonia: „Lucrăm intens atât cu comunitatea de dezvoltare software atât din Bucureşti, cât şi din Cluj pentru a fi la curent cu soluţiile şi nevoile lor de dezvoltare din punct de vedere hardware şi software, nu este exclus ca în viitor să aducem şi aici un laborator de dezvoltare; încă însă nu este în plan acest lucru”.

De asemenea, el a precizat că în planurile companiei intră şi extinderea în zona de Vest a ţării, prin deschiderea de magazine în Cluj-Napoca şi Timişoara. „Deocamdată avem în plan extinderea reţelei de magazine Huawei - încă nu am decis în ce oraş - foarte probabil va fi însă în zona de Vest - cel puţin câteva în următorii ani. Anul acesta vom deschide cel puţin un magazin într-un oraş mare din Vest”, explică el.

Potrivit datelor citate de Mirea, Huawei se plasează pe locul doi la nivel global din punctul de vedere al cotei de piaţă şi al numărului de telefoane livrate - anul trecut compania a livrat peste 240 de milioane de telefoane la nivel global, în creştere cu aproape 30 de milioane de unităţi de la un an la altul. Compania este lider de piaţă în China - unde cota de piaţă este de circa 41% (aceasta reprezintă o treime din piaţa globală de telefoane), iar creşterea companieie la nivel de venituri şi vânzări este de 18% de la an la an.

Ciprian Mirea a precizat şi că Huawei se plasează pe locul cinci la nivel global din punctul de vedere al investiţiilor în cercetare şi dezvoltare - 17,4 miliarde de dolari alocate anul trecut (faţă de 0,7 miliarde de dolari alocate în 2005).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO