Business Hi-Tech

Weblogurile, jurnale online, cresc cu o viteza ametitoare: unul pe secunda

05.08.2005, 18:47 39

Universul blog-urilor (jurnale personal online) continua sa creasca rapid, un jurnal nou fiind creat in fiecare secunda, conform unui studiu realizat de site-ul specializat in monitorizarea acestei noi tendinte pe Internet - Technorati.com. Astfel, numarul de blog-uri a ajuns la sfarsitul lui iulie la 14,2 milioane, in crestere fata de cele 7,8 milioane din martie. Cu alte cuvinte, in cinci luni numarul acestora s-a dublat.

Blog-urile, paginile personale de Internet ale secolului XXI, sunt gratuite, usor de instalat si de utilizat, fiind foarte populare printre oamenii care vor sa-si publice parerile online. Jurnalele online permit publicarea pe web aproape instantaneu si creeaza conversatii interactive intre persoane aflate oriunde pe glob. Odata cu cresterea numarului de blog-uri, serviciile gratuite precum cele oferite de MSN, Blogger, LiveJournal, AOL Journals si WordPress prospera foarte rapid. Alte servicii, ca Google toolbar sau site-ul de gazduire a fotografiilor Flickr, au inclus un buton special, "blog this", pentru redirectionare catre blog-ul personal, astfel incat utilizatorii sa isi publice ideile mai rapid, fara sa deschida alte pagini. 13% din totalul de blog-uri urmarite de Technorati sunt actualizate saptamanal sau mai des, iar 55% din blog-erii care instaleaza un jurnal au ramas activi cel putin trei luni de la prima activitate, se mentioneaza in raport. Totodata a crescut si numarul moblog-urilor, jurnale in care posesorii de telefoane cu camera foto incorporata pot trimite automat text si imagini.

Engleza nu mai este limba monopol utilizata in jurnale. Raportul Technorati noteaza cresteri importante de blog-eri in Japonia, Coreea, China, Franta si Brazilia. Lumea blog-urilor este extrem de diversificata, cu discutii organizate in zeci de forme si activitati, fie ca sunt utilizate pentru scopuri profesionale sau strict personale. Acestea pot fi site-uri de promovare, jurnale personale, proiecte de arta sau chiar reviste online.

Blog-urile au un rol important in relatarea unor evenimente neacoperite de jurnalisti. De asemenea, s-au dovedit a fi canale de comunicatie eficiente pentru jurnalisti din tari in curs de dezvoltare, care nu au alte metode de publicare. Cea mai recenta contributie a blog-urilor a fost in zilele atacurilor teroriste din capitala Marii Britanii, presa online fiind completata substantial de informatiile blog-erilor englezi care au relatat evenimentul aproape concomitent cu desfasurarea evenimentelor, ca niste adevarati jurnalisti.

Cu toate acestea, blog-erii prea entuziasti pot avea si de suferit de pe urma impartasirii gandurilor prea intime. De exemplu, capitanul american de 40 de ani Leonard Clark, aflat in misiune in cadrul fortelor armate SUA la Bagdad, a fost degradat si amendat cu 1.640 de dolari dupa ce a publicat informatii considerate secrete in blog-ul sau personal, relateaza presa internationala.

Jurnalele personale online nu au insa doar versiuni text. De pilda, compania 24 Hour Laundry (spalatorie non-stop - n.r.) a anuntat de curand lansarea unui serviciu de weblog-uri care va include, in premiera, si clipuri video inregistrate de autori. Pe site-ul firmei se specifica inca de la inceput ca nu are nici cea mai mica legatura cu serviciile pe care le ofera spalatoriile, singura asemanare fiind poate faptul ca utilizatorii site-ului vor avea posibilitatea sa transmita 24 de ore din 24 imagini cu rufele lor agatate la uscat prin casa, comenteaza presa internationala. In companie lucreaza si fosti angajati ai Google si ai portalului Excite. Ei incearca sa speculeze interesul tot mai mare al consumatorilor pentru videoclipurile difuzate online, spun specialistii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO