Business Hi-Tech

Vodafone: tarife mai mici pentru abonatii noi

30.11.2008, 18:53 51

Vodafone, al doilea jucator de pe piata locala de telefonie mobila, a dublat numarul de minute nationale incluse in cadrul unor planuri tarifare pentru clientii noi care se aboneaza pe doi ani, noua oferta a operatorului reflectand, ca si in cazul Orange, concurenta dura de pe piata.

Astfel, Vodafone a anuntat ca la alegerea unuia dintre abonamentele Vodafone 50, Vodafone 75 sau Vodafone 100, cu contract pe 2 ani, noii clienti primesc un numar dublu de minute nationale. Spre exemplu, un client care incheie pe doi ani un abonament Vodafone 100 va plati 15,47 euro pe luna (TVA inclusa) si va avea acces la 200 de minute de convorbiri nationale pe luna. Tariful de lista pentru un abonament Vodafone cu 200 de minute nationale incluse este de 27,37 euro (TVA inclusa).
In cazul clientilor care incheie un contract pentru unul din abonamentele Vodafone Complet, cu tarife intre 6,99 si 10,99 euro, Vodafone ofera in plus fata de minutele incluse in pachetul Complet 1.000 de minute gratuite in retea sau 500 de minute nationale gratuite sau convorbiri nelimitate cu un numar favorit Vodafone. Consumul minutelor de convorbiri gratuite este repartizat pe durata celor doi ani de contract.
Vodafone a lansat o campanie care vizeaza si segmentul de cartele preplatite, care include o serie de extraoptiuni, printre care: 600 de minute si 600 de SMS-uri in retea, in schimbul unui credit de 6 euro pe luna sau 1.200 de minute si 1.200 de SMS-uri in retea, pentru un credit de 11 euro la 2 luni.
Competitia de pe piata locala de telefonie mobila a crescut dramatic in ultimii trei ani, pe fondul maturizarii pietei, al relansarii operatiunilor Cosmorom sub brandul Cosmote si al intrarii pe piata a RCS&RDS.
Cel mai mare concurent al Orange, care are peste 10 milioane de clienti, este Vodafone, cu peste 9,5 milioane de clienti. Orange, cel mai mare jucator de pe piata, a lansat recent o campanie pentru a atrage clienti noi, valabila pana la finele anului.
Spre exemplu, Orange a redus de la 16,7 euro la 6 euro (TVA inclusa) tariful pentru cel mai ieftin abonament de telefonie mobila cu minute incluse.
Pe piata este asteptata si lansarea campaniei de final de an pentru clienti noi si a Cosmote, care s-a remarcat pana in prezent prin oferte agresive.
Saptamana aceasta este asteptata si intrarea Telemobil (Zapp) pe piata de cartele pre-pay, segment pe care se desfasoara deja o competitie dura intre Orange, Vodafone si Cosmote.
Finalul de an este una din perioadele cele mai "productive" pentru operatorii de telefonie mobila, din punct de vedere al atragerii de clienti noi si al vanzarii de telefoane mobile si accesorii.
Cei mai mari jucatori de pe piata de telefonie mobila sunt Orange si Vodafone, cu 10,2, respectiv 9,5 milioane de clienti. Ceilalti jucatori de pe piata sunt Cosmote (5,2 milioane de clienti), RCS&RDS (1,2 milioane de clienti) si Telemobil (500.000 de clienti in iulie 2007).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO