Business Hi-Tech

Vodafone raportează venituri din servicii de 801 mil. euro în anul fiscal încheiat în martie 2021, mai mici cu 1,5%. Baza de clienţi a crescut cu 1,1 milioane de contracte

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România

Autor: Cristina Bellu

18.05.2021, 11:04 131

Vodafone, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa locală de comunicaţii fixe şi mobile, care în august 2019 a preluat şi fostul operator de cablu UPC, a înregistrat în anul fiscal care s-a încheiat în martie 2021 venituri din servicii de peste 801 mil. euro, în scădere cu 1,5% faţă de raportarea din 2019/2020, arată datele companiei.

La 31 martie 2021, baza de clienţi a atins 11,1 milioane, în creştere cu aproximativ 1,1 milioane de contracte faţă de finalul lunii martie din 2020.   

„Ultimul an financiar, care a coincis şi cu anul pandemic, a fost ca niciun altul: provocări neaşteptate, oportunităţi de accelerare a digitalizării, lecţii de învăţat, oportunităţi de a demonstra rezilienţa reţelei de telecomunicaţii şi rolul său critic mai important ca oricând. Cred că toţi ne-am întrebat, cel puţin o dată, pe parcursul acestui an cum am fi făcut faţă într-un context similar acum 20 de ani. Şi răspunsul sincer pe care îl ştim cu toţii este că nimic nu ar fi funcţionat bine dacă reţelele de comunicaţii electronice nu ar fi susţinut pe deplin tot ceea ce trebuia să facem ca societate, companii şi persoane fizice”, spune Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.

Ea adaugă că Vodafone doreşte să facă parte din povestea de succes a României la nivel global, şi contează pe faptul că autorităţile centrale vor avea grijă de infrastructura de telecomunicaţii, un avantaj fantastic pe care România l-a avut, precum şi pe faptul că vor evalua temeinic, din toate punctele de vedere, impactul oricăror decizii pe care ar putea să le ia astfel încât industria să nu fie trimisă cu 20 de ani în urmă.

“Cu toate acestea, iniţiativele legislative recente din România pot duce la perturbări ale serviciilor mobile şi fixe pentru clienţi în următorii ani, pot crea o incertitudine semnificativă şi costuri suplimentare neprevăzute pentru economie în valoare de sute de milioane de euro, afectând în acelaşi timp şi capacitatea companiilor de a putea realiza investiţii vitoare în infrastructură. Toate aceste aspecte vor trage înapoi întreaga industrie a telecomunicaţiilor şi vor pune sub semnul întrebării fezabilitatea investiţiilor viitoare, dar şi mediul concurenţial din România”, concluzionează Murielle Lorilloux, care în curând îşi încheie mandatul de patru ani în România, urmând să preia funcţia de Vodafone Business Unit Director pentru Europa, Turcia şi Egipt.

De la 1 iulie, operaţiunile locale ale grupului britanic Vodafone vor fi conduse de grecul Achilleas Kanaris.

Cei mai mari competitori ai Vodafone de pe piaţa locală sunt Orange, grupul Telekom România şi Digi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO