Business Hi-Tech

Violeta Luca, general manager, Microsoft România: 31% din PIB-ul global este generat din operaţiuni de retail. Dacă am integra datele generate în retail în fluxuri coerente, am putea îmbunătăţi toate aspectele operaţionale

Videoconferinţa ZF #Teamswork

Violeta Luca, general manager, Microsoft România: 31%...

Autor: Alex Ciutacu

17.06.2020, 15:18 425

Retailerii ar trebui să folosească instrumentele dezvoltate de companiile de tehnologie pentru a putea capitaliza cantităţile enorme de date în vederea reinventării experienţei clientului şi modului de a face marketing, a explicat Violeta Luca, general manager, Microsoft România, în cadrul videoconferinţei ZF #Teamswork.

„A treia dimensiune este legată de reinventarea modului în care facem marketing. Astazi avem o multitudine de date structurte şi nestructurate cu privire la client. La nivel global 31% din PIB este generat din operaţiuni de retail, ceea ce generază multe date. La fiecare ora 40 petabytes de date sunt generate în retail. Aceste date reprezintă un semnal real a ceea ce înseamnă cererea la nivel global. Dacă am integra în fluxuri coerente de date şi am genera insight-uri pentru business am putea îmbunătăţi toate aspectele unei operaţiuni de retail”, a declarat Violeta Luca, în timpul videoconferinţei realizate în parteneriat cu Microsoft România.

În ceea ce priveşte acordul clienţilor pentru împărtăşirea datelor, Violeta Luca atrage atenţia asupra schimbului de valoare care trebuie să fie conturat în relaţia cu clientul, în contextul în care mulţi utilizatori sunt reticenţi în a accepta politicile de date.

„Clienţii vor experienţe personalizate, îşi doresc acces la oferte care să li se potrivească cel mai bine. Pe de altă parte, există o oarecare reticenţă în a împărtăşi date şi a accepta diverse politici de privacy pe care companiile le doersc a le importa pentru a avea acces la informaţii despre clienţi. La ce mă refer: după un studiu Microsoft, am aflat că 11 % dintre clienţi ar fi dispuşi să îşi împărătşească datele pentru o experienţă personalizată. Pentru a avea acces la instrumente prin care să procesăm mai multe informaţii, noi ca şi jucători în retail ar trebui să le oferim o valoare crecută astfel încât clientul să găsească motivaţia de a împărtăşi date, pentru a colabora cu un retail cu un producător, astfel încât aceasta să vină cu o experienţă îmbunătăţită, un format de retail schimbat, cu un produs nou”, a adăugat ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO