♦ Veniturile din vânzarea de servicii de comunicaţii au înregistrat în schimb o scădere „moderată“ ♦ Explozie pentru serviciile financiare pe mobil şi un număr triplu de comenzi în magazinul online.
Veniturile totale ale Orange, liderul pieţei locale de telecom după afaceri şi numărul de clienţi, au scăzut cu 10% în al doilea trimestru, la 242 mil. euro, pe fondul impactului negativ provocat în industrie de pandemia de COVID-19, şi care a fost resimţit în principal prin scăderea abruptă a vâzărilor de smartphone-uri, tablete şi alte echipamente.
Operatorii de telecom din România vând circa 60-80% din volumul total de telefoane inteligente din România, astfel că prăbuşirea comenzilor se resimte semnificativ în bugetul companiilor de comunicaţii.
În primul semestru numărul de smartphone-uri a scăzut cu circa 8%, la circa 1,5 milioane de unităţi, conform unor date ale companiei de analiză GfK, prezentate de Samsung, liderul pieţei locale de smartphone-uri.