Business Hi-Tech

Veniturile Orange au scăzut în principal pe segmentul prepay

Veniturile Orange au scăzut în principal pe segmentul prepay

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

28.10.2010, 23:54 39

Veniturile Orange România s-au diminuat în trimestrul al treileacu 8,7% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, la246 milioane euro, pe fondul contextului economic dificil şi alimpactului negativ al creşterii TVA şi al reducerii salariilor dinsectorul public. Operatorul susţine că veniturile din abonamentes-au stabilizat însă scăderea a continuat pe segmentul de cartelepreplătie. Faţă de al doilea trimestru din acest an, veniturileOrange au scăzut cu un milion de euro (0,4%).

Numărul clienţilor Orange România a scăzut cu 2,8% îniulie-septembrie, faţă de intervalul similar din 2009, la 10,398milioane. În acelaşi timp, venitul mediu anual pe utilizator a fostde 83,3 euro. Compania nu oferă date privind numărul de abonaţi şide utilizatori de cartele preplătite.

"În acest trimestru, în timp ce veniturile din serviciile pebază de abonament au continuat să se stabilizeze, veniturile dinserviciile prepay au reflectat o nouă degradare din cauzacontextului economic. Ca lider de piaţă vom continua să investim şisă alocăm resurse pentru a oferi clienţilor noştri cele mai simpleşi mai de calitate produse de pe piaţa din România", a declaratThierry Millet, directorul executiv al Orange România.

Pe segmentul internet, operatorul a înregistrat o creştere cu35% a totalului de clienţi faţă de trimestrul al treilea al anuluitrecut, ajungând la 3,024 milioane.

"Orange a continuat să facă progrese pe acest segment şi adezvoltat oferte de date şi de smartphone-uri, servicii dedicate şiasistenţă specializată pentru utilizatorii de smartphone-uri,oferte speciale şi personalizate", potrivit oficialilor Orange.

Înprimele nouă luni, veniturile Orange România au scăzut cu 8,75%, la730 de milioane de euro, faţă de 800 de milioane de euro înintervalul similar din 2009.

Şi Karsten Wildberger, directorul comercial al Vodafone România,declara recent pentru ZF că piaţa locală de comunicaţii, care aînregistrat anul trecut o scădere severă în special pe telefoniamobilă, continuă să fie dificilă în ansamblu chiar dacă unelesegmente - precum vânzările de mobile inteligente - cresc. Piaţacontinuă "să nu fie uşoară", declara Wildberger, sugerând astfel căbusinessul companiilor de telecom s-ar putea comprima încontinuare. Wildberger a evitat să ofere date sau să facă estimăriîn ce priveşte evoluţia veniturilor la nivel de piaţă. Vodafoneurmează să anunţe luna viitoare rezultatele financiare pentrutrimestrul care se încheie în luna septembrie.

Anul trecut piaţa locală de telecom a scăzut la 4 mld. euro,faţă de 4,6 mld. euro în 2008, cel mai afectat segment fiind cel alcomunicaţiilor mobile, unde românii au cheltuit mai puţin cuaproape o jumătate de miliard de euro.

France Telecom a înregistrat în perioada ianuarie-septembrievenituri de 33,772 miliarde de euro, cu 1,76% sub nivelul aceluiaşiinterval al anului trecut, potrivit unui raport al grupuluifrancez. Operatorul telecom menţionează că în Europa revenireaveniturilor a fost contrabalansată parţial de dificultăţi înRomânia, piaţă afectată puternic de probleme economice, respectivreducerea cu 25% a salariilor din sectorul public şi majorareaTVA.

La sfârşitul lunii septembrie, France Telecom avea 203,4milioane de clienţi, cu 5,1% mai mulţi decât în perioada similarădin 2009.

Pentru ansamblul acestui an, grupul anticipează că veniturilevor creşte uşor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO