Business Hi-Tech

Veniturile LG Electronics au crescut cu 50% in trimestrul I, la 34 mil. euro

Veniturile LG Electronics au crescut cu 50% in trimestrul I, la 34 mil. euro

Han Khyu, presedintele LG Electronics Romania: "Cred ca televizoarele cu tub catodic (CRT) vor disparea de pe piata pe masura ce diferenta de pret dintre acestea si ecranele LCD scade."

22.04.2008, 19:06 24

LG Electronics Romania, sucursala locala a producatorului sud-coreean de electronice de consum, a inregis-trat in primul trimestru al acestui an venituri de 33-34 mil. euro, in crestere cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Han Khyu, presedintele companiei, a precizat ca marja profitului operational in T1 s-a situat putin peste 2%. "In trimestrul al doilea veniturile companiei vor atinge un nivel similar cu cel inregistrat in primele trei luni ale anului", a declarat Khyu.
In 2007, vanzarile LG Electronics in Romania au crescut cu 51%, totalizand 104 mil. euro si depasind estimarile initiale de 100 mil. euro. Marja profitului operational a fost de 2%. Pentru 2008, compania are ca obiectiv cresterea cu 40% a veniturilor, la 140 mil. euro. "Estimarile de vanzari ale companiei pentru primul trimestru din 2008 au fost depasite cu aproape 20%, astfel incat suntem convinsi ca vom avea la sfarsitul anului o cifra de afaceri mai mare decat cea estimata", a adaugat presedintele companiei. Cele mai importante cresteri in primele trei luni ale anului au fost inregistrate pe segmentele de televizoare, monitoare si telefoane mobile.
Conform propriilor estimari, LG a atins o cota de 21% pe piata locala de televizoare cu cristale lichide (LCD), situandu-se pe locul al doilea dupa rivalul Samsung Electronics. In 2007, cota companiei era de 16%, iar Khyu a precizat ca pentru anul in curs vizeaza atingerea unui nivel de 22-23%.
Oficialul companiei apreciaza ca piata LCD se afla in plina dezvoltare, avand potentialul de a se dubla anul acesta. "Cred ca televizoarele cu tub catodic (CRT) vor disparea de pe piata pe masura ce diferenta de pret dintre acestea si ecranele LCD scade", a mai spus Khyu. In ceea ce priveste segmentul televizoarelor cu plasma, LG a crescut de la o cota de 31% in 2007, la 39% in T1 2008. Pe acest segment compania se situeaza pe locul al doilea, cu putin in urma rivalului Panasonic, iar Khyu este de parere ca poate prelua pozitia de lider anul acesta. El a mai precizat ca pe segmentul monitoarelor LCD pentru PC-uri, LG s-a mentinut pe prima pozitie, marindu-si cota la 25% in primele trei luni ale anului comparativ cu nivelul de 24% inregistrat in 2007. Compania a avut o cota de 6,1% pe piata telefoanelor mobile la sfarsitul anului trecut. Khyu a precizat ca nivelul acesteia a crescut la 10% in T1 datorita unui parteneriat de distributie cu Orange Romania, in urma caruia s-au vandut 51.000 de terminale Shine in intervalul februarie - martie. Oficialul LG a mai precizat ca modelul Chocolate s-a vandut in 70.000 de exemplare in ultimii doi ani.
Pe segmentul de sisteme home theater, LG si-a mentinut a doua pozitie anul trecut, cu o cota de piata de 22% si are ca obiectiv ocuparea primului loc. In domeniul electrocasnicelor, LG a avut o cota de 17% pe piata aparatelor de aer conditionat pentru locuinte si tinteste un nivel de 20% in acest an.
Khyu a mai spus ca strategia LG Electronics in Romania va viza anul acesta consolidarea imaginii brandului si apropierea de segmentul consumer. "Daca in 2007 ne-am axat pe produse premium, anul acesta vom extinde portofoliul de produse pentru a acoperi cat mai multe segmente."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO