Business Hi-Tech

UPC: Am avut venituri de 34,6 mil. $ în primul trimestru, mai mari cu 4% faţă de anul precedent

Severina Pascu, CEO al UPC România

Severina Pascu, CEO al UPC România

Autor: Adrian Seceleanu

07.05.2013, 14:14 307

UPC, unul dintre cei mai mari furnizori locali de servicii de comunicaţii, a înregistrat în primul trimestru din acest an venituri de 34,6 mil. dolari, cu 3,7% mai mari decât în urmă cu un an, când operatorul de cablu obţinuse venituri de 33,4 mil. dolari, a anunţat compania.

“În lei, veniturile companiei în T1 2013 sunt de peste 115 milioane RON, comparativ cu aproape 111 milioane RON în T1 2012”, potrivit datelor UPC.

„Am început anul 2013 cu rezultate bune şi recent am lansat o nouă ofertă de servicii digitale, în cadrul campaniei  Descoperă ceva extraordinar în fiecare zi.  Vom continua şi în 2013 să ne concentrăm pe extinderea ariei de acoperire cu servicii de Internet Fiber Power 150Mbps şi vom adăuga în portofoliu noi aplicaţii interactive”, a declarat Severina Pascu, CEO al UPC România.

Compania a înregistrat în primul trimestru o scădere de 1% a bazei de clienţi pe cablu TV în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce baza utilizatori pe telefonie, internet şi satelit TV a crescut, arată raportul publicat de proprietarul companiei, grupul american Liberty Global.
Numărul total de clienţi pe cablu TV ai companiei era de 844.400 la finele lunii martie 2013, în scădere cu 1,4% faţă de anul precedent. Numărul de utilizatori pentru serviciul de televiziune prin satelit era de 319.800, cu 12,7% mai mare decât în anul precedent. În total, UPC avea la finele primului trimestru 1.164.200 de clienţi pentru serviciile video, în creştere cu 2,1%.

Numărul de abonaţi HD ai UPC România era de apoximativ 50.000 la sfârşitul lunii martie 2013, faţă de aproximativ 44.000 la finele anului precedent.

Numărul de clienţi pentru serviciile de cablu digital era de 435.100 la sfârşitul primului trimestru, în creştere cu 15,7% (59.100 clienţi) faţă de martie 2012.

Numărul de clienţi pentru serviciul de telefonie fixă era de 242.800, în creştere cu 21,2% în timp ce numărul de clienţi pentru internet era de 343.300, mai mare cu 15,6%.

“La 31 martie 2013, UPC România avea 343.200 abonamente de internet. UPC oferă servicii de Internet Fiber Power de mare viteză (cu viteze de 60 Mbps, 100 Mbps, 120 Mbps şi 150 Mbps) către peste 150.000 de clienţi, reprezentând 45% din totalul clienţilor de internet. De asemenea, aproximativ 98.000 de clienţi sunt abonaţi şi la soluţia de internet wireless”, potrivit reprezentanţilor companiei.

Numărul total de abonamente al UPC era la finele lunii martie de 1.750.200, în creştere cu 6,9%.

“La 31 martie 2013, UPC România avea un numãr total de 1.169.600 clienţi. Astfel, baza de clienţi a companiei a crescut în ultimul an, compania câştigând 23.500 noi clienţi”.

Faţă de ultimul trimestru din 2012, numărul de clienţi pe cablu a scăzut cu 1%, numărul de clienţi pe telefonia fixă a avansat cu 6%, iar baza de clienţi internet a urcat cu 3%. Pe servicii de televiziune prin satelit numărul de clienţi a urcat cu 100 de utilizatori, numărul total de clienţi ai serviciilor video scăzând cu 0,7%. Numărul total de abonamente a crescut cu aproape 1%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO