Business Hi-Tech

Un site care produce peste 5.700 de articole pe zi vrea 125 mil. $ din listarea la bursă

08.08.2010, 23:54 25

Demand Media, companie specializată în dezvoltarea de conţinutpentru site-uri şi înregistrare de domenii web, vrea să obţină 125de milioane de dolari din listarea la bursă, relatează The WallStreet Journal.

Compania, condusă în prezent de Richard Rosenblatt, fostulpreşedinte al reţelei de socializare MySpace, produce ştiri şimateriale video cu diferite teme, care sunt postate atât pesite-urile proprii (aşa cum este eHow.com), cât şi pe cele deţinutede alte companii, precum Youtube. Salariul lui Rosenblatt, care avândut în 2005 MySpace către News Corporation, compania mediadeţinută de Rupert Murdoch, s-a ridicat anul trecut la 4,67milioane de dolari. Demand Media are 550 de angajaţi. Documenteledepuse la Securities and Exchange Commission (SEC), agenţia dereglementare a pieţei de capital din Statele Unite, nu oferădetalii despre pachetul de acţiuni care va fi listat, dar diferitesurse susţin că prin listarea la bursă compania ar urma să fieevaluată la 1,5 miliarde de dolari. Pe segmentul de conţinut,modelul de business al companiei constă în producţia la scară largăde conţinut (articole sau materiale video) pe teme care suntstabilite în funcţie de interesul consumatorilor.

Pentru a stabili ce subiecte sunt de interes pentru utilizatori,compania analizează date obţinute din mii de surse, de la căutăripe internet până la informaţiile colectate de reţelele depublicitate online. Compania foloseşte şi datele obţinute din ceade-a doua linie de business, înregistrarea de domenii. Com­paniaadministrează peste 10 milioane de domenii. Articolele şimaterialele video nu sunt realizate de cei 550 de angajaţi, ci decolaboratori. Compania stabileşte temele de interes, care sunt apoi"revendicate" de cei aproximativ 10.000 de freelanceri carecolaborează cu Demand Media. Dacă propunerea de articol a unuifreelancer este acceptată, el scrie textul şi este apoi plătit cuun eurocent pe cuvânt. În medie, peste 5.700 de articole suntscrise zilnic pentru companie, potrivit documentelor depuse la SEC.Însă calitatea articolelor produse de colaboratorii companiei afost adesea criticată în special de grupuri de media tradiţionale.Demand Media a avut în primul semestru pierderi de 22,3 milioane dedolari la afaceri de 114 milioane de dolari. Surse din companieestimează afaceri de 250 de milioane de dolari pentru acest an.Anul trecut Demand Media a raportat venituri de 198 de milioane dedolari şi o pierdere netă de 18 milioane de dolari. De la începereaactivităţii în 2006, compania a strâns finanţări de 355 mil.dolari. Printre investitorii De­mand Me­dia se numără firmele deprivate equity Oak Investment Part­ners, Spectrum Equity In­vestorsşi W Capital Partners.

Demand Media este, ca şi Yahoo, o companie care încearcă sădezvolte un model ieftin de dezvoltare a conţinutului online.Compania este pe locul 17 în topul celor mai mari firme online dinSUA, cu 54,6 milioane de vizitatori unici în iunie. Băncile deinvestiţii Goldman Sachs şi Morgan Stanley conduc listarea la bursăa companiei, care va fi subscrisă şi de UBS, Allen & Co.,Jefferies & Co., Stifel Nicolaus Weisel, RBC Capital Markets,Pacific Crest Securities, Raine Securities şi JMP Securities.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO