Business Hi-Tech

Tudor Manea, eMAG: Până acum anul acesta am avut cu 7% mai mulţi clienţi care au pus în coş în medie cu 7% mai multe produse decât în 2022

Tudor Manea, eMAG: Până acum anul acesta am avut cu 7%...

Autor: Ioana Niţă

06.11.2023, 19:38 148

eMAG, cel mai mare retailer online din România, şi-a crescut numărul de clienţi cu circa 7% până acum anul acesta, comparativ cu 2022, aceştia punând în coş în medie cu 7% mai multe produse, potrivit datelor oferite de reprezentanţii companiei în cadrul conferinţei de presă organizată înainte de evenimentul de shopping Black Friday (10 noiembrie).

“Clienţii au cumpărat predominant produse din categorii pe care noi le numim de folosinţă zilnică, cum ar fi produse pentru îngrijirea casei, cosmetice, jucării, haine, încălţăminte, cărţi, cafea şi băuturi. În spatele acestei creşteri de <<engagement>> din partea clienţilor a fost gama de produse de pe emag.ro care a ajuns la 17 milioane în prezent şi a avut o creştere de 17 ori în ultimii 7 ani. Şi nu puteam avem această performanţă fără ajutorul comercianţilor din marketplace, al căror număr a crescut de 2.000 de selleri în 2016, iar acum avem peste 45.000 de selleri activi pe platforma emag.ro”, a declarat Tudor Manea, CEO Grup eMAG.

Gama eMAG a ajuns în prezent la peste 17 milioane de produse, de la aproape un milion în 2016.

Grupul a investit peste 43 de milioane de euro în hub-ul logistic de la Joiţa, dotându-l cu roboţii de ultimă generaţie şi tehnologia de logistică care automatizează o serie din procesele din depozit, ajutând astfel angajaţii să fie mai productivi şi să expedieze mai repede mai multe comenzi.

“Cu această automatizare în 2023 am avut o productivitate crescută, ceea ce este un lucru important, deoarece în e-commerce sau un retail, dacă tu reuşeşti să-ţi scazi costurile de operare, atunci poţi să oferi clienţilor preţuri mai bune. Ca atare, am avut o productivitate crescută: cu 5% mai mulţi angajaţi faţă de anul trecut, au expediat cu 20% mai multe unităţi. După aceea, un alt subiect foarte important, nu neapărat pentru noi, dar pentru tot globul este zona de hârtie, de colete, cât carton pui în piaţă şi cu ajutorul acestei automatizări noi am expediat cu 10% mai puţine ambalaje decât anul trecut”, a punctat el.

Automatizările realizate în hub-ul logistic al eMAG din Joiţa au contribuit şi la dezvoltarea programului “Fulfilment by eMAG”, folosit de peste 2.500 de comercianţi români, prin intermediul căruia s-au livrat anul acesta din depozitele eMAG peste 3,5 milioane de produse, de trei ori mai mult faţă de 2022.

Clienţii care plătesc abonamentul Genius, ce le oferă transport gratuit şi acces la o serie de reduceri în cele patru platforme din grupul eMAG – emag.ro, fashiondays.ro, freshful.ro şi tazz.ro, au ajuns la un număr de aproape 600.000, iar produsele “Genius” pe care aceştia le pot comanda de pe emag.ro au ajuns la 10 milioane.

În afară de România, eMAG este prezent şi în Bulgaria şi Ungaria.

“Discutăm cu o populaţie de aproape 35 de milioane de locuitori. Dintre aceştia, 9,7 milioane ne-au fost clienţi. Lucrăm în total cu 53.000 de <<selleri>> la nivel regional, iar în total, pe cele trei platforme avem 30,7 milioane de produse în ofertă”, a conchis Manea.

În cadrul ediţiei Black Friday de anul acesta, eMAG estimează că va avea vânzări de 680 milioane lei, cu circa 36 milioane lei mai mult decât în ediţia din 2022 a evenimentului de shopping. Retailerul online a pregătit 2,8 milioane de oferte împreună cu comercianţii din marketplace, reducerile cumulate situându-se la 390 milioane lei, conform reprezentanţilor eMAG.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO