Business Hi-Tech

TotalSoft: Deshidem filiala din Serbia si ne pregatim pentru Londra

21.01.2005, 00:00 37

Producatorul autohton de software pentru afaceri TotalSoft isi deschide la 1 februarie prima sa filiala in afara tarii, la Belgrad si pregateste o miscare similara la Londra, pentru a ataca piata occidentala.
Extinderea in Europa, precum si diversificarea portofoliului de produse si inmultirea activitatilor companiei, fac ca TotalSoft sa mizeze pe o cifra de afaceri de 7,5 milioane de dolari (aproximativ 5,7 milioane de euro) in 2005, cu 25% mai mari decat anul trecut. "Anul acesta vom lansa solutii de comert online (e-shop), management al documentelor si licitatii online, toate putand fi integrate in Charisma Enterprise", a declarat pentru ZF Liviu Dan Dragan, fondator si director general al TotalSoft. Compania intentioneaza de asemenea sa creeze o divizie specializata in dezvoltarea de aplicatii software pentru telefonia mobila. Pe piata interna, TotalSoft se va orienta spre clientii din domeniu bancar si asigurari.
Decizia de a deschide o filiala in Serbia vine dupa ce TotalSoft a implementat solutia sa pentru managementul resurselor companiei (ERP) Charisma Enterprise la filiala din Belgrad a companiei La Fantana. Succesul obtinut a atras dupa sine noi solicitari venite din Serbia, ceea ce a dus la deschiderea filialei. "Lipsa de solutii de acest gen pe piata din Serbia ne-a determinat sa facem acest pas", a spus Dragan.
Solutia ERP Charisma s-a impus pe piata locala, chiar daca exista pe piata jucatori puternici de nivel international. Clasamentul IDC privind vanzatorii de aplicatii pentru afaceri din Romania pozitiona TotalSoft pe locul cinci. Charisma Enterprise a generat anul trecut incasari de aproximativ 3 milioane de dolari (2,4 milioane de euro).
Aplicatia este realizata in proportie de 100% de romani si este cel mai bine vandut produs ERP din sectorul privat, spun oficialii companiei. Pentru realizarea acestui produs, compania a investit aproape un milion de dolari (peste 800.000 de euro). Printre utilizatoii de Charisma se numara Germanos, Arctic, Globe Ground, East European Partner, Kober, Diekat Construct, Bog'Art, Impact, Otelinox, Hilton sau BCR Leasing. Divizia din Romania a Germanos a trecut la solutia TotalSoft desi grupul international foloseste un produs similar realizat de un alt producator. In total, in cei trei ani de la lansarea pe piata, aplicatia Charisma a atras peste 80 de clienti din randul companiilor romanesti.
TotalSoft a reusit anul trecut sa cucereasca anul trecut piata locala a companiilor farmaceutice, avand printre clientii sai GlaxoSmithKline/Europharm, A&D Pharma, Mediplus, SensiBlu, Eli Lilly Romania, Farmacom, Farmexpert, Sicomed si altii. De asemenea, in domeniul medical, TotalSoft a batut palma cu Medicover, Romar, Simona, Terra Aster si alte asemenea companii. Produsul specializat pentru acest domeniu este Charisma BC.
Producatorul de software are o aplicatie specializata pentru departamentele de resurse umane, Charisma HP & Payroll, care este implementata de peste 160 de companii. TotalSoft ofera si o solutie pentru project management, Primavera, care a atras si ea peste 400 de clienti pe piata locala.
TotalSoft a fost infiintata in 2005 de Liviu Dan Dragan impreuna cu cinci specialisti romani. In prezent, 30% din actiuni sunt detinute de un fond de investitii. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO