Compania chineză Alibaba şi compania americană Amazon operează cele mai mari platforme online de tip marketplace din lume, conform unui clasament care ţine cont de numărul de utilizatori care au făcut achiziţii de pe cele două platforme în anul 2014.
Alibaba a fost cea mai populară platformă din 2014 cu peste 330 de milioane de clienţi care au făcut o achiziţie de pe una dintre cele două marketplace-uri pe care le deţine: Tmall (dedicată doar brandurilor, unde accesul este permis doar pe bază de invitaţie) sau Taobao (un marketplace consumer to consumer). Locul doi este ocupat de Amazon, cea mai mare platformă marketplace din SUA, cu un număr de peste 270 de milioane de clienţi. Locurile următoare sunt ocupate de marketplace-urile eBay, Groupon, Etsy şi Zalando.
eMag împreună cu ZF va organiza pe 14 aprilie în Bucureşti un eveniment despre vânzările prin intermediul platformelor online de tip marketplace. Completaţi acest formular pentru a participa gratuit la eveniment
În Europa există peste 220 de platforme marketplace, dintre care 39 doar în Germania, 24 în Franţa şi 14 în Italia, conform unei cercetări realizate în anul 2015 de Asociaţia federală pentru comerţ din Germania. Cele 220 de platforme marketplace sunt furnizate de un număr de 50 de companii, conform sursei citate.
Pe piaţa locală cel mai mare marketplace este cel deţinut de eMag, cel mai mare magazin online local - parte a gigantului Naspers din Africa de Sud. eMag, care atrage zilnic peste o jumătate de milion de vizitatori unici pe pagina sa web, a ajuns în cinci ani de zile la un „portofoliu“ de 1.250 de vânzători în platforma marketplace, care au listat peste 750.000 de produse. Produsele vândute de partenerii din marketplace sunt afişate pe pagina web a eMag, alături de produsele din oferta companiei. eMag se ocupă de dezvoltarea platformei şi de marketing, în timp ce compania parteneră acoperă logistica şi stabileşte preţul. Companiile care îşi vând produsele prin intermediul platformei eMag generează un sfert din veniturile retailerului online, iar în următorii cinci ani vor ajunge să genereze o jumătate din încasări, conform estimărilor celui mai mare retailer online local. În 2015, investiţiile eMag în Marketplace au depăşit 2 mil. euro şi s-au concentrat pe achiziţia de hardware şi dezvoltarea platformei pentru integrarea rapidă a magazinelor partenere. În medie 100 de noi parteneri intră în „mallul“ eMag în fiecare lună.
Evoluţia pieţei locale de comerţ electronic şi oportunităţile create de platformele de tip marketplace reprezintă temele conferinţei organizate de eMag şi ZF în data de 14 aprilie la Willbrook Platinum.
La acest eveniment va fi prezent şi Aarif Nakhooda, vicepreşedintele grupului Naspers, care a fost anterior vicepreşedinte şi în cadrul companiei americane Amazon. Nakhooda şi-a început cariera la compania Accenture în 1995, iar ulterior a mai lucrat pentru companiile PaperExchange.com, PACCESS şi Ernst & Young.
În anul 2012 a fost recrutat de Amazon, cel mai mare retailer online din lume, pe poziţia de director financiar pentru transport la nivel global, poziţia din care a supervizat strategia globală de investiţii a Amazon pentru capabilităţile de transport ale companiei. În perioada ianuarie 2013 - septembrie 2015, el a gestionat politica globală de tarifare, profitabilitate şi marketing pentru serviciul Amazon Prime. Din luna septembrie a anului trecut a preluat poziţia de vicepreşedinte pentru strategie şi operaţiuni business to consumer pentru grupul sud african.