Business Hi-Tech

Telekom România a introdus un chatbot care îşi propune să uşureze accesul clienţilor la abonamentele mobile sau serviciile fixe şi să automatizeze serviciului de suport tehnic pentru clienţi

Telekom România a introdus un chatbot care îşi propune...

Autor: Alexandra Cepăreanu

22.11.2020, 13:35 179

Telekom România, cu afaceri de 5,019 mld. lei (1,057 mld. euro) anul trecut, a dezvoltat un chatbot (asistent digital) care îşi propune să uşureze accesul clienţilor la abonamentele mobile sau serviciile fixe cât şi să automatizeze serviciului de suport tehnic pentru clienţi persoane fizice sau clienţi companii,arată informaţiile transmise de companie.

Chatbot-ul Tim este găzduit pe site-ul Telekom şi ghidează clienţii sau potenţialii clienţi, în contractarea de abonamente mobile sau servicii fixe.

„Trecerea de la comunicarea directă la instrumentele digitale pe scară largă a determinat o necesitate de adaptare şi colaborare la un nivel cât mai înalt de performanţă. Avansul tehnologiei este remarcabil, iar implementarea unui astfel de asistent ne permite să propunem o experienţă digitală modernă cu ajutorul căreia oferim răspunsuri rapide clienţilor, utilizând un limbaj simplu şi natural, 24 de ore din 24. Anticipând nevoia de inovaţie în zona de automatizare şi digitalizare, ne propunem o creştere a experienţei de interacţiune între consumatori şi serviciile pe care le oferim”, a spus Aleksandra Pekovic, Digital Product Engineer în cadrul Diviziei Digitalizare a Telekom România.

Spre exemplu, Tim ştie ce trebuie făcut pentru portarea unui număr în reţeaua Telekom, pentru migrarea de la cartelă la abonament sau pentru contractarea unui abonament nou. Acesta poate să ofere informaţii despre discount-uri sau pachete promoţionale, să recomande telefoane la preţuri avantajoase în funcţie de abonamentele solicitate şi să preia opţiunile dorite de client. Pentru serviciile fixe, Tim cunoaşte opţiunile pentru abonamente de Internet, Smart Wi-Fi, Televiziune sau Smart TV Stick.

Chatbot-ul oferă atât persoanelor fizice cât şi clienţilor companii asistenţă şi suport în crearea conturilor de tip MyAccount sau în accesarea acestora prin intermediul aplicaţiei mobile Telekom.

De asemenea, chatbot-ul asigură asistenţă în activarea emiterii facturilor în format electronic, transmite informaţii referitoare la plăţi sau restanţe de plată, oferă suport la reînnoirea de abonamente sau pentru modificarea planurilor tarifare.

În urma pandemiei care a accelerat digitalizarea în toate sectoarele economice, Telekom Romania a realizat un sondaj de opinie online pentru a afla cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor şi care vor fi noile obiceiuri de consum.

Astfel, plata online a facturilor este un obicei pe care cei mai mulţi dintre români şi-ar dori să îl menţină pe viitor (59% dintre respondenţi), urmat de cumpărăturile online (42,7%) şi 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanţă (prin aplicaţii sau prin telemedicină). Sondajul a fost efectuat prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei şi a fost completat de un număr de aproximativ 5.319 persoane.

„Telekom România îşi propune să continue accelerarea eforturilor pentru dezvoltarea unor servicii care răspund nevoilor actuale de conectivitate”, au spus reprezentanţii companiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO