Business Hi-Tech

Studiu 2Checkout: 61% dintre companii îşi vor creşte bugetele pentru comerţul online în 2020

Studiu 2Checkout: 61% dintre companii îşi vor creşte...

Autor: Ioana Nita

22.01.2020, 00:01 115

Peste jumătate din companiile din întreaga lume – 61% - îşi vor mări anul acesta bugetele alocate pentru operaţiunile de comerţ digital, potrivit unui studiu realizat recent de 2Checkout, furnizor de soluţii de monetizare pentru jucătorii din industria de comerţ electronic. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.200 de companii din întreaga lume care au dimensiuni variate şi care activează în diferite industrii.

Totodată, conform studiului 2Checkout, companiile au în plan să suplimenteze în acelaşi timp şi bugetele de marketing online, atât pentru SEO (57% dintre respondenţi), cât şi pentru publicitate plătită (53%). Doar 34% dintre companii vor aloca bugete pentru campanii în social media, iar 19% dintre companii vor aloca bugete pentru crearea de conţinut.

Marketingul continuă să fie principalul departament responsabil cu comerţul digital în companii (37%), urmat de departamentul de vânzări (15%) şi de cel dedicat eCommerce (11%). În timp ce poziţia departamentelor de vânzări şi eCommerce este similară cu cea din 2019, marketingul a preluat de la alte departamente, cum ar fi cele dedicate dezvoltării produselor sau operaţiunilor, o parte din încărcătură.

Majoritatea companiilor online vor folosi în 2020 instrumente de automatizare clasice precum servicii de email marketing (70%), campanii targetate de promovare în social media (56%), instrumente de up-selling şi cross-selling (39%).

Referitor la implementările pe care au în plan să le realizeze în 2020, companiile ce au participat la studiu menţionează că targetarea şi personalizarea sunt în topul priorităţilor pentru anul viitor (37%), urmate de crearea de aplicaţii mobile pentru magazinele online şi optimizarea acestora (34%), precum şi introducerea de soluţii chatbot (30%). Printre tehnologiile aflate în planurile de dezvoltare ale companiilor se numără soluţiile de realitate augumentată şi virtuală, dar numai 19% dintre respondenţi au în vedere astfel de implementări în 2020, în ciuda popularităţii de care se bucură aceste noi tehnologii la nivel global.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO