Business Hi-Tech

Startup-ul SenseTask din Iaşi, care procesează documente folosind tehnologia AI, a atras o investiţie de aproape 500.000 euro şi vrea să mai ridice 250.000 de euro până la finalul acestui an

Startup-ul SenseTask din Iaşi, care procesează...

Autor: Alexandra Cepăreanu

22.09.2021, 14:05 184

Start-up-ul SenseTask din Iaşi, care a dezvoltat o platformă în cloud care foloseşte inteligenţa artificială (AI) pentru a procesa documente, a atras investiţii de aproape jumătate de milion de euro, bani ce vor fi folosiţi pentru a accelera dezvoltarea platformei şi pentru a mări acurateţea în extragerea datelor, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii companiei.

Astfel, SenseTask, înfiinţat în 2019 de doi antreprenori cu experienţă - Ciprian Petrini (CEO) si Victor Cristinari (CTO) -, a obţinut un grant nerambursabil de 400.000 euro din partea Innovation Norway, unul din cele mai active organizaţii de încurajare a inovaţiei, la care s-a mai adăugat o investiţie de 80.000 euro din partea unui angel investor.

„Ne propunem sa rezolvăm o problemă mare, cea a lipsei de eficienţă cauzată de procesarea manuală a documentelor. La nivel mondial peste 20% din pierderea zilnică de productivitate este atribuită problemelor de documente. Misiunea noastră este de a oferi un produs care permite organizaţiilor să fie mai productive şi să reducă semnificativ costurile asociate introducerii manuale a datelor", a spus Ciprian Petrini, CEO SenseTask.

Compania va mai deschide o rundă de finanţare de tip seed până la sfârşitul anului, obiectivul fiind să atragă încă 250.000 de euro.

„Aceste fonduri vor fi utilizate pentru dezvoltarea platformei, mărirea echipei şi pentru a implementa viziunea de a aduce SenseTask la un nivel foarte competitiv nu numai în România, ci şi pe plan internaţional”, a mai spus Ciprian Petrini.

În continuare, planurile reprezentanţilor start-up-ului ieşean vizează eficientizarea platformei şi scalarea internaţională.

„În perioada următoare ne propunem să adăugam noi tipuri de documente, să îmbunătăţim detecţia şi să ne integrăm cu mai multe aplicaţii de contabilitate şi sisteme ERP din România pentru a ne spori potenţialul de piaţă, urmând ca anul viitor să facem acelaşi lucru şi în afara ţării”, a adăugat Ciprian Petrini.

SenseTask poate extrage datele dorite din orice tip de document (financiar, medical sau legal) şi indiferent de forma sa (pdf, scan sau chiar fotografie) utilizând tehnologii AI. Aceste documente sunt clasificate în categorii, precum facturi, bonuri, formulare etc., urmând ca ulterior să fie extrase datele relevante şi  exportate într-un anumit format sau într-un program la alegere. În acest mod, sunt colectate date inclusiv din documente nestructurate, eficientizând operaţiunile şi optimizând costurile.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO