Business Hi-Tech

Startup-ul american Scooterson, care produce scutere electrice ce utilizează tehnologii de inteligenţă artificială, vizează să atragă o finanţare de 740.000 euro pentru lansare, producţie, marketing şi vânzări

Mihnea de Vries, co-fondator şi CEO al Scooterson

Mihnea de Vries, co-fondator şi CEO al Scooterson

Autor: Alexandra Cepăreanu

07.04.2021, 18:46 77

Scooterson, startup american fondat de românul Mihnea de Vries - un antrepenor român cu 25 de ani de experienţă în tehnologie, marketing şi producţie video - şi Deepansh Jain, un antreprenor în serie din India, care produce scutere electrice care utilizează tehnologii de inteligenţă artificială, teleoperare şi conducere automată, vizează să obţină o finanţare în valoare de 740.000 de euro de la mai mulţi investitori, prin listarea pe o platformă locală de investiţii în startup-uri de tehnologie. Finanţarea va susţine atât partea de lansare a produselor pe piaţă şi producţie, cât şi partea de marketing şi vânzări.

„Suntem din ce în ce mai preocupaţi de felul în care trăim, iar modul în care ne deplasăm este adesea un punct esenţial în discuţiile despre mediu, despre viaţa oraşului. Prin Scooterson ne-am dorit să dezvoltăm o soluţie adaptată viitorului. O soluţie care nu înseamnă doar hardware, ci mai ales deep-tech, tehnologie bazată pe inteligenţă artificială, teleoperare şi conducere automată”, a spus Mihnea de Vries, co-fondator şi CEO al Scooterson.

Compania Scooterson, fondată în 2016, în California, se adresează atât clienţilor persoane fizice, cât şi segmentului de business - vizând companiile de food delivery, curieri, centrele rezidenţiale de mari dimensiuni, centrele turistice (resorturi), campusuri universitare, parcuri industriale sau cluburi de golf - ca alternativă pentru maşinile de golf. Până acum, compania a atras finanţări de 3,2 milioane de dolari pe piaţa americană.

În prezent, Mihnea de Vries şi Deepansh Jain sunt în discuţii cu o companie activă pe piaţa locală pentru ca producţia de scutere pentru Europa să fie realizată în România.

Anul acesta, fondatorii companiei vizează cu preponderenţă vânzări pe piaţa din America, iar în 2022, cei doi antreprenori vor să dezvolte compania la nivel global.

„Pentru acest an, estimăm venituri de aproximativ cinci milioane de dolari din vânzările prin platforma Indiegogo, retail online şi prin segmentul business to business. Pentru 2023, mizăm pe vânzări de până la 100 de milioane de dolari”, au mai transmis reprezentanţii companiei.

Mihnea de Vries, 51 de ani, are experienţă în mediul antreprenorial, acesta punând bazele companiei EuroNet, furnizor de internet din Arad, în 1996. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO