Business Hi-Tech

Start-up-ul local Cartloop a câştigat 225.000 euro la How to Web

Start-up-ul local Cartloop a câştigat 225.000 euro la...

Autor: Ioana Nita

07.12.2020, 10:00 269

Start-up-ul Cartloop din Oradea, care a lansat în aprilie o platformă de marketing conversaţional folosită deja de sute de magazine online din SUA, Canada, Marea Britanie şi Australia, a câştigat competiţia Startup Spotlight 2020 organizată de How to Web, obţinând astfel premiul-investiţie de 225.000 de euro. Aceasta este practic a doua finanţare primită de Cartloop, start-up-ul atrăgând recent o investiţie de 300.000 euro de la fondul de investiţii GapMinder.

”Anul trecut am fost în competiţia Startup Spotlight cu Relevon, un startup care în urma feedback-ului primit de la mentorii de atunci de la conferinţă s-a transformat în Cartloop. Nu ne aşteptam să câştigăm. Aceste două luni de program au trecut foarte repede. Tocmai ce ridicasem o rundă de investiţii şi ne gândeam doar la cum ne puteam bucura cât mai mult de experienţa în sine a programului. Mulţumim How to Web pentru această experienţă grozavă”, au declarat Lisa Popovici şi Andrei Negrău, fondatorii Cartloop, start-up prezentat şi în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Cei doi au dezvoltat o platformă care le permite retailerilor online să comunice prin SMS cu clienţii care şi-au abandonat coşurile de cumpărături de pe site-urile lor astfel încât să afle de ce nu au finalizat achiziţia şi să soluţioneze problema.

Premiul de 225.000 de euro este oferit de către un grup de investitori locali: platforma de equity crowdfunding SeedBlink, reţeaua de angel investors TechAngels, fondul de investiţii Gapminder VC, vehiculul de investiţii private Simple Capital şi reţeaua de investitori Transylvania Angels Network. Suma reprezintă un aport la o viitoare investiţie în startup-ul câştigător, sub forma unui convertible note.

În etapa finală a competiţiei How to Web au intrat zece start-up-uri, iar pe locurile doi şi trei s-au clasat Teleport şi Plant an App. Toţi cei trei câştigători primesc şi beneficii F6S în valoare de 1 mil. euro, iar printre celelalte start-up-uri finaliste s-au numărat Medicai, SanoPass, Sharewell, CBNagro.tech, Atlas, Pluria şi Jeff App.

Organizat anterior în cadrul conferinţei How to Web, programul şi competiţia Startup Spotlight 2020 a însemnat 2 luni cu peste 1.000 de întâlniri private şi sesiuni de ask-me-anything, pitch coaching şi introduceri la peste 100 de mentori şi investitori din reţeaua extinsă a How to Web.

Printre cei 100 de mentori s-au aflat Des Traynor (co-fondator al Intercom), Marius Tîrcă (co-fondator al UiPath), Mada Seghete (co-fondator Branch.io), Marvin Liao (consultant şi investitor, ex-500 Startups San Francisco), Raluca Panţiru (Product Manager la Fitbit), Bogdan Axinia (Head of eMAG Explore) şi Raul Popa (co-fondator şi CEO al TypingDNA), alţi experţi ce au contribuit la dezvoltarea unor companii ca Shopify, Dropbox, Booking.com, Omniconvert, dar şi specialişti din zona corporate care colaborează cu startup-urile precum Monica Obogeanu (Orange Fab), René Schöb (KPMG Startup Grow Pad), Ionuţ Stanimir (BCR-InnovX), Dan Oros (Google), Mihai Frenţiu (Tech 'n Trade), Sergiu Pop (Microsoft for Startups), Mihai Buda (Mastercard România) sau Ana-Maria Andronic şi Cristina Bucur (DLA Piper România).

Mai mult, programul a pus în legătură fondatorii celor 40 de startup-uri participante cu unii dintre cei mai importanţi investitori din Europa precum Irina Haivas (Atomico), Carlos Espinal (Seedcamp), Andrei Braşoveanu (Accel), Ondrej Bartos (Credo Ventures), Dan Lupu (Earlybird Venture Capital), Dan Mihăescu (GapMinder VC), Jon Bradford (Dynamo VC), Mălin Ştefănescu (TechAngels) şi reprezentanţi ai unor fonduri de investiţii ca Notion Capital, 500 Startups Istanbul, LAUNCHub Ventures, Early Game Ventures, Smok Ventures, Gecad Ventures, Simple Capital, cărora li se alătură platforma regională de equity crowdfunding SeedBlink.

Programul Startup Spotlight este realizat în parteneriat cu Orange România, KPMG România, Banca Comercială Română, Google, şi cu suportul Fitbit, Microsoft for Startups, Tech 'n Trade, eMAG, Mastercard România, 2Checkout (now Verifone) şi DLA Piper România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO