Business Hi-Tech

Sony in razboiul consolelor: versiune cosmetizata de PS 2

02.06.2003, 00:00 9

Batalia de pe piata entertainmentului IT  e din ce in ce mai indarjita. Astfel,   Sony promite sa scoata pe piata o versiune “cosmetizata” a consolei PlayStation2 care se va putea conecta la Internet si va include, printre altele, un TV tuner, o unitate de citire a DVD-urilor si un hard-disc. Noua consola denumita PSX va fi comercializata in Japonia la sfarsitul acestui an iar in Statele Unite in 2004.
Sony a mai anuntat in urma cu aproape doua saptamani ca va lansa pe piata o consola de jocuri portabila. Analistii din piata sugereaza deja ca grupul japonez incearca sa amane aparitia pe piata a consolei PlayStation 3 pana in 2006, prin lansari succesive de produse intermediare. Reprezentanti ai industriei jocurilor spun ca se asteptau pana acum ca Sony sa lanseze PS 3 in 2005. #leadend#
Amanarea s-ar putea dovedi riscanta pentru Sony, spun aceiasi analisti, din moment ce producatorii rivali au de gand sa scoata pe piata noi console in 2005.
Totusi, Sony are obiective foarte clare pentru viitorul apropiat. Cu PlayStation Portable, consola a carei aparitie a fost anuntata in cadrul expozitiei de jocuri video E3 ce a avut loc recent in Statele Unite, Sony urmareste sa loveasca in centrul producator de profit al companiei rivalei Nintendo. Aceasta obtine 70% din venituri din jocurile portabile. PSX la randul sau este menita sa dea in avans replica companiei Microsoft. Piata se asteapta ca gigantul industriei de software sa apara cu o versiune actualizata a consolei Xbox ce va permite utilizatorului nu numai sa se joace dar si sa poata inregistra materiale video.
Daca ambele planuri vor avea succes, Sony si-ar putea imbunatati performantele financiare exact in momentul in care veniturile din PlayStation 2 ar incepe sa se reduca. Sony a socat recent investitorii cand a anuntat ca pe trimestrul care s-a incheiat pe 31 martie a inregistrat o pierdere de 945 milioane de dolari.Microsoft si Nintendo ar putea dejuca serios planurile pe care si le-a facut Sony daca vor aparea pe piata cu noile versiuni de console in 2005. In etapa anterioara a razboiului consolelor, Nintendo a fost cu 16 luni in urma Sony iar Microsoft cu 18 luni. Din momentul aparitiei pe piata a PS 2, Sony a vandut 20 de milioane de exemplare in timp ce Microsoft numai 1,5 milioane din a sa Xbox.  Sony si-a mentinut chiar si pana acum avantajul primului plecat la start desi de la lansarea PS 2 au trecut trei ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO