Business Hi-Tech

Soft-urile isi fac drum si in managementul flotelor auto

05.06.2008, 13:30 20

Cu toate acestea, tehnologia poate oferi companiilor si soferilor acestora un nivel nemaiintalnit de grad de control si de vizibilitate, scrie Financial Times.
Bob Harbey, director de dezvoltare al afacerilor pentru compania americana Microlise, a declarat ca "tehnologia simplista folosita pana in prezent nu mai poate oferi managerilor pentru operatiuni informatiile si gradul de control necesar pentru a aborda probleme precum optimizarea timpului de munca sau reduce costurile pentru combusitibil si emisiile poluante". Problemele privind protejarea mediului reprezinta, potrivit unui studiu recent, una dintre cele mai mari provocari ale managerilor flotelor de vehicule.
Harbey a mai precizat ca telematica permi-te managerilor sa monitorizeze progresul soferilor, sa informeze clientii asupra timpului exact al livrarii si sa contacteze soferii in vederea unei eventuale schimbari de ruta.
"Tehnica de transmitere si prelucrare automata a informatiei la mare distanta prin intermediul satelitilor si al altor procedee moderne de comunicatie raporteaza automat atunci cand usile autovehiculului sunt deschise, diminuand astfel riscul furturilor, aspect foarte important in momentul transportului unor bunuri de valoare", a adaugat el.
Soferii bineinteles sunt reticenti fata de aceasta tehnologie, privind-o mai degraba ca pe un "spion", sustine Harbey.
Filiala engleza a firmei japoneze Hitachi Group, Hitachi Capital Vehicle Solutions, ofera un aparat de inregistrare localizat in cabina vehiculului ce avertizeaza soferul de modul in care este condus vehiculul prin intermediul unor semnale luminoase. Spre exemplu, curbele atacate periculos determina aprinderea unui LED portocaliu, in timp ce oprirea brusca inseamna rosu.
Compania, ce dispune de 40.000 de masini si vehicule comerciale, sustine ca tehnologia ofera companiilor posibilitatea de a se preocupa numai de activitatea lor de baza. Pentru sofer, explica Phil Pace, directorul de vanzari al Hitachi, principalul scop este acela de a se asigura ca vehiculul este prezent acolo unde este nevoie si este bine intretinut.
Soferii au la dispozitie un site protejat de parola si un serviciu de suport prin telefon care le ofera toate informatiile de care are nevoie. Acestia pot afla, spre exemplu, ce este permis prin regulamentul companiei si ce nu, ce se intampla in momentul in care au pierdut cheile sau cum sa aleaga, configureze si sa comande o masina online. De asemenea, un calculator le va oferi informatii privind impozitele pe care trebuie sa le plateasca.
Software-ul de baza folosit de catre Hitachi este Kerridge Kestrel, produs de catre grupul american de servicii ADP. Acesta este in esenta un software de business intelligence, care ofera managerului un "panou de bord" ce contine detalii generale despre starea flotei de vehicule.
Aplicatia poate indica toate marcile de automobile care alcatuiesc flota, momentul in care o anume masina trebuie supusa inspectiei tehnice periodice, emisiile de dioxid de carbon totale, dar si informatii privind soferii automobilelor, permisele acestora sau performantele acestora.
Monitorizarea vehiculelor in timp real este importanta atat din ratiuni financiare, cat si din ratiuni de control.
Reprezentantii firmei britanice specializate in analizarea fortei de munca Cognito au declarat ca impozitele pentru vehiculele unei companii folosite in scopuri personale se pot majora cu pana la 600%, daca managerii de flota nu pot demonstra ca acestea au fost utilizate doar in interesul companiilor.
STVA, companie de transport si de logistica din Paris, a dezvoltat in colaborare cu ALD Automotive un sistem online pentru monitorizarea tuturor vehiculelor sale.
Acesta contine trei pachete software ? primul permite angajatilor ALD sa introduca date privind ruta vehiculelor si profilurile clientilor; al doilea reprezinta un sistem de management logistic pentru aflarea celei mai ieftine si mai eficiente rute, iar cel de-al treilea este o aplicatie ce permite furnizorilor sa actualizeze progresul transporturilor sau evolutia costurilor.
Verizon Wireless a dezvoltat, de asemenea, un sistem similar, bazat pe tehnologie de navigatie prin satelit (GPS), ce ofera managerilor de flota informatii privind locatia sau viteza unui vehicul, dar si numarul de porniri ale motorului masinii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO