Axel Soft IT Group, distribuitorul local al soluţiilor de securitate IT produse de compania slovacă Eset, ţinteşte pentru anul acesta afaceri de peste 2,3 milioane de euro, în creştere faţă de anul anterior, în condiţiile în care vânzările de soluţii antivirus s-au majorat în primele nouă luni ale anului, în special pe segmentul B2B (business-to-business).
„Valoric, vânzările au crescut cu 15% (în primele nouă luni ale anului – n. red.) faţă de anul anterior. Deoarece au existat campanii promoţionale care au avantajat subscripţiile mai mari de 1 an, creşterea ar putea fi considerată însă mai mică, de circa 10%. Segmentul business este responsabil pentru trei sferturi din această creştere, vânzările din retail având o pondere mai redusă în acest rezultat”, a declarat pentru ZF Alexandru Sipciu, fondatorul şi directorul general al Axel Soft IT Group.
Compania, înfiinţată în urmă cu 14 ani, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri netă de peste 10 milioane de lei (echivalentul a 2,2 milioane euro), cu circa 2,5% mai mult faţă de 2014, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Majoritatea veniturilor Axel Soft IT Group – 90% – sunt generate de distribuţia şi vânzarea licenţelor Eset, peste 70% dintre acestea fiind achiziţionate de către companii. Astfel, segmentul de retail generează aproximativ 30% din vânzările de soluţii de securitate IT, însă în acesta sunt cuprinse de multe ori şi licenţele vândute către firmele mici.