Business Hi-Tech

Site-urile de comert electronic devin "lipicioase"

11.08.2004, 00:00 17



In comertul electronic a revenit o moda din perioada de glorie a dot-com: atragerea potentialilor clienti prin prezentarea unor teste produsele vandute. Pe scurt, metoda se numeste: lipire.



Lipirea (stickiness) a fost tehnica preferata de atragere a vizitatorilor in perioada de boom a Internetului, ridiculizata de unii critici in anii care au urmat. In prezent dorinta de a intelege tehnologia, mai ales cand o cumpara, s-a transformat intr-un trend printre consumatori care cer practic ca magazinele online sa revina la aura de extravaganta din perioada de boom. Acest trend este practic datorat conexiunilor Internet de mare viteza care dau posibilitatea utilizatorilor sa deschida si pagini de web pe care in zilele conexiunilor lente le-ar fi evitat, pentru ca dau impresia de informatie redundanta.



Pentru site-urile care promoveaza turismul este foarte important sa ofere mereu informatii noi si incitante pentru ca este stiut ca povestile de vacanta despre o anumita locatie inspira alti turisti. Si pentru ca site-urile de turism online gestioneaza cea mai profitabila nisa a comertului electronic, companiile mari sunt foarte interesate sa investeasca in tot felul de optiuni pe care companiile mai mici nu si le permit. Compania InterActiveCorp Expedia a introdus recent un site nou, redesenat care ofera posibilitatea de a efectua un tur virtual al camerelor de hotel, plajei si altor locatii asociate cu hotelul. "Noi am considerat mereu ca este foarte important continutul, dar acum l-am ridicat la un nivel superior" a spus Stuart MacDonald, vice-presedintele de la Expedia. "Pentru multi oameni excursia incepe atunci cand incep sa si-o planifice in fata calculatorului. Noi putem sa facem planificarea mult mai placuta si asta ne garanteaza afaceri si mai bune" a explicat MacDonald strategia.



Pe masura ce numarul site-urilor media care contin videoclipuri creste, clientii doresc acelasi lucru din partea magazinelor online. Expedia a inceput testele pentru un program care permite turistilor sa vada imagini live pe Internet de la un parc acvatic.



Continutul editorial este numai o parte din "teoria celor trei conditii" care a supravietuit perioadei de boom dot com. Astfel pe langa continut si comert, site-urile sunt incurajate sa adauge detalii legate de comunitate mai ales pentru cei care doresc sa interactioneze prin mesagerie instant.



Dar pentru ca unele companii ofera toate aceste lucruri nu inseamna ca toata lumea prezenta pe Internet trebuie sa se alinieze a comentat Patti Reeman Evans, analist la compania de consultanta online Jupiter Research. "Purtam din nou mare parte din discutiile din 2000 cand toata lumea credea ca putem face orice lucru unul minunat" a spus Evans. Conform unui studiu al Jupiter Research printre cei care cumpara online intens, numai 20% considera ca review-urile postate de alti cumparatori sunt utile. Dintre cei care folosesc numai ocazional Internet-ul pentru cumparaturi mai putin de 10% cred ca aceste pareri si comentarii sunt demne de luat in seama.



"Eu personal credeam ca acest procent este mai mare" a spus Evans. "Asa ca in loc sa cheltui banii pe tot felul de optiuni spectaculoase, mai bine i-as da pentru a ma asigura ca in urma cautarilor produsul meu apare primul si cu fotografii cat mai bune alaturi".
andrei.dora@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO